The show must go on

Det var mandag, og jeg hadde store ambisjoner om et givende blogginnlegg… På søndag var jeg skikkelig inspirert, og hadde masse å by på. Så kom mandagen… Og så kom tirsdagen.

Tidlig på jobb, med masse å gjøre, tiden bare raser avsted. Alt det jeg hadde på bloggehjerte bare forsvant i tåkehavet.
Apropos tåke! Forrige uke kjøpte jeg meg ski! Og jeg som ikke har stått på ski på 28 år, og den gangen kastet jeg skiene i fullt sinne da jeg kom hjem, etter det jeg kaller en traumatisk opplevesle… Nemlig en skidag på ungdomskolen og jeg husker som om det var i går. Vi skulle på skihytta med hele skolen. Vi startet i en gruppe, og jeg var glad og blid. Helt til vi begynte å gå, og jeg raskt endte opp alene i løypa, med bak-glatte ski. De andre smilte og var så glade i det de forsvant i “dimman”… Med målet klart for øye. Skihytta – med grillpølser og kakao i sekken. Skihytta var for dem “rett rundt hjørne” , mens jeg lurte på om jeg i det hele tatt ville komme frem før det ble mørkt. Og jeg er mørkeredd!

Men nå, etter 28 år, har jeg omsider kommet over denne traumatiske opplevelsen, og gått til anskaffelse av langrenn-ski. Og så, da jeg endelig følte meg som den atleten, forsvinner snøen i regn og tåkehav. Og jeg som til og med har fått kallenavnet “Bjørgen”, etter bare noen dager i skisporet! (Selv om jeg selv påstår at jeg ligner mer på Johaug… ;-))

Ja, ja… Sånn kan det gå!
Da får jeg heller tilbringe tiden innomhus. Og det er jo hyggelig det da. Jeg kan jo alltids stryke litt klær, rydde og vaske litt. Eller jeg kan la være og heller pynte litt med det jeg kjøpte i helgen…

Jeg fant frem det store “sølvfatet” og danderte litt nytt på det…

En Orkide i en “opp-ned” lysestake:

To kobber fargede lykter…

Burgunder-rød Orkide og pusekatter, og de høye kobberfargede lysene som jeg liker så godt, i lysestakene riktig veien…

En krukke med sjokolade, til pynt, som jeg selvfølgelig IKKE rører.
For jeg skal jo selvfølgelig ta av en drøss med kilo, og da spiser man ikke sjokolade må vite! 

Nei, det er mye bedre å sitte på kjøkkenet og spise sukkererter…

 
Ha en fin kveld!

#ineriør #lysestake #fat #lys #ski #Johaug #bjørgen

11 kommentarer
    1. Vanja: He-he… Ikke bare, bare med skoleskitur. Tror kanskje de skidagene gjorde mer skade enn glede. Og det er synd, for det er jo egentlig veldig koselig å gå på ski. 🙂
      Takk for hyggelig hilsen!
      Line

    2. Hi hi , morsomt du skriver:) Kos deg inne du. Ute er det bare vått og elendig. Synd du ikke fikk prøve ski da., når det var snø. Så fint du har pyntet. Nyt kvelden.
      Kari

    3. sukkererter er bra 😉 …tror jeg går for de 90 dg uten jeg også..trenger trim ..og planen var og ta frem skia..men rakk det ikke dessverre jeg heller..mulig jeg hadde for lang betenkningstid..;)
      Flott orkideer du har anskaffet, hyggelig med litt nytt 🙂 Ha en flott uke

    4. Kjenner meg litt igjen med ski på skoletur.
      Jeg var ikke glad i skiene den gang jeg heller.
      For seks år siden måtte vi gjøre noen endringer for familien sin skyld, og da ble det kjøpt inn ski, begge deler.
      Kan trygt si at det har blitt en vinner, og at vi koser oss sammen hele vinteren. Så bare gi gass.
      Flott brett.:)

    5. he he sukkererter :))men jeg har gitt meg ut på en utfordring fra bloggvenninne engla,90 dager uten søtsaker og det går som smurt :))
      Koselig stemning inne og i mitt hode er det kosligere en ski på beina,takke meg til spasertur eller sykkeltur :))

    6. Jeg har langrennski men har ikke brukt dem på 20 år. Neste helg skal vi med venner på fjellet. Lurer på om de virker ennå 😉 Tenkte jeg skulle prøve, det ser jo morsomt ut. Ser at mange blander forskjellige metaller I bordpynt; kobber, sølv og messing. Er det det du har gjort, eller blir jeg bare lurt av bildene? Kult I alle fall 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg