Tid for haging.

Plutselig kom godværet til Østlandet, og med det kom den store trangen til å starte hagesesongen! Litt tidlig og fremdeles litt kaldt – men dog… SÅ DEILIG! 
Selv med regnvær i helgen bare måtte jeg være ute og pusle. Så i mellom regnbygene var jeg vekselsvis ute og rusket litt i blomsterbed, luket litt og plantet litt i jord og potter. Når regnet kom gikk jeg inn i lysthuset for å stelle med overvintrede planter og sette stiklinger.

 I vinter har jeg hatt en søyle-einer i potte på trappa. Den har nå fått nytt tilholdsted i hagen…

Til venstre for stenen har den nå fått plass…

De overvintrede Engletrompetene har blitt beskjært og fått ny jord. Stiklinger har blitt satt, hele 12 stk i tillegg til 6 som ble gitt bort til hagelaget.
De blir jo så utrolig flotte, disse Engeltrompetene, så i år har jeg tenkt å plante noen av dem i hagen. Da blir de ikke så utsatt for tørke, som når de står i potter. Håper jeg… Og jeg håper på flotte velduftende rosa trompeter flere steder i hagen. ♥

Perleblomster, Forglemmegei og eføy ble plantet i en gammel vannkanne, i en kurv og i sinkpotter. De står fremdeles inne i lysthuset i påvente av litt mildere natt-temperaturer…

Deilig med jord mellom fingrene igjen! Her har jeg sådd to bøtter fulle av Silkebygg. De står nå på badet og jeg venter veldig på spirer! Bør vel ikke nevne hva min bedre halvdel mener om at badet er invadert av potter og kar fylt med jord og blomsterfrø… 🙂

Det koselige lysthuset er for tiden fylt opp med blomster, jord og potter. Koselig det også da… Synes jeg :-))

Lyngen og det grønne som sto i urnene på trappa, har nå blitt byttet ut med Julerose, rosa Primula, hvit Perleblomst og Eføy.

Deilig med litt “vår” på trappa igjen…

Flere enn meg som verker etter å komme igang?

6 kommentarer
    1. det er jo så nydelg hos dere og bade lyt din mann godta eller skaffe deg et drivhus hi hi,ja nå har vi en deilig tid i vente og jeg ser virkelig frem til å følge din hage denne sesongen også,ha en nydelig fin dag da

    2. Så herlig! Ja jeg er i gang men bare litt.. Har laget et nytt bedd og har store planer om å lage i hvert fall et til 🙂 herlig å se det spire og gro!

    3. Ja jeg begynte å ruske i jorden i går av alle ting. Ryddet vekk det som jeg lar ligge for å beskytte blomstrene i krokkene. Så nå er det fjernet og under står det knopper på pnopper og venter på å sette igang. Håper på en lang og herlig sommer i år.
      Gleder meg masse.
      Du har mye fint en kan se på uten tvil. KOs deg masse med opgavene..)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg