En hage-elskers drøm

I går opplevde jeg noe jeg aldri kunne trodd at skulle skje…
Se for dere situasjonen…
Jeg står på hode i hagen og har det som vanlig veldig hyggelig. Solen skinner, humlene summer og  koser seg med løkblomstene, et par sommerfugler flyr nyskjærrig rundt… Våren er her. Jeg er lykkelig!
Og så ringer telefonen…
Det var Jarle: “Nå må du finne frem skuffer for vi skal til Mona. Hun skal gjøre om hagen og skal ha bort noen stauder, og vi må ha med henger`n!”
Først ble jeg stille. Men så kom det: “Hæ? Ha med henger? Er du gæ`rn? Det er frekt det, Jarle. Ho må jo tro vi er gærne. Nei, Jarle, det kan vi ikke. Vi tar med noen bøtter, det er sikkert ikke så mye! “
Men Jarle holdt på sitt, og vi dro avsted med bil og henger…

Jeg hadde sommerfulger i magen, og var kjempespent!
Etter en halvtimes biltur var vi fremme…
Og for å si det sånn… Jeg var veldig glad for at vi hadde med hengeren!!! 

For tenk, Mona vil ha større gressplen… (Det synes jeg forresen var en veldig god ide Mona :-))
Og alle disse staudene skulle bort!

Så her var det bare å starte med gravingen…

Her er engelen Mona, som har den flotteste hagen jeg har sett!

Sjekk den hengeren da dere!!! Er det rart jeg er lykkelig!!! :-)))))

Med tilatelse fra Mona, har jeg fått lov å vise frem deres hage når den blomstrer. Alle bildene under er Mona sine.

Sett deg godt tilrette og nyt…

De to første bildene er fra beddet vi har fått av…

Er ikke den hagen flott dere! Og tenk, nå har vi en liten (stor) del av den på hengeren!
Og jeg kan garantere: Jeg er kjempe-takknemlig!

Hvis noen skal ha tak i meg i dag… Let i hagen!!! :-))

Ha en strålende dag!

13 kommentarer
    1. Først, du har en super blogg, med litt av hvert som også opptar meg ! Du er flink til å dokumentere via bilder, det liker jeg godt. Så har du et herlig hjem og hage ! Jeg vil nok følge med på hva du foretar deg fremover 🙂

    2. fruensvilje: Ja, det er nesten helt utrolig! Men det er bilder fra en helt “ukjent” hageeier som sikkert kunne fått betalt for visninger av denne flotte hagen!
      Vi er bare SÅ utrolig glade for alt vi har fått! <3

    3. Martin: Takk og takk! Og JA – vi er heldige vi! Tror kanskje ikke den gule peonen er blant de staudene vi fikk, men vi er så utrolig takknemlige for alt vi har fått. Og gleder oss til å få alle plantene i jorden her hos oss. 🙂

    4. Jane Helen: Takk for det kjæte deg! Jeg er SÅ lykkelig, for her har vi 4 mål med hage som trenger beplantning, og det er kostbart! Virkelig godt å få en slik gave… <3

    5. Underberget: Ja ikke sant! Himmel og hav sier jeg! Og jeg har levd i en lykkerus siden vi var på vei hjem med alle plantene 🙂
      Dagen har gått med på å nyte alle plantene, planlegging og andre hagesysler. Med andre ord: En perfekt hage-dag i et aldeles nydelig vær!
      God kveld fra Line 🙂

    6. jelpes så utrolig vakkert da,trodde slikt bare var i parker en må betale for å komme inn og se :))ja nå var dere superheldige og jeg gleder meg til å se hvordan det blir hos dere etterhvert når ting får ettablert seg :))

    7. Det var mye flott!! Så heldig du er, ønsker meg en sånn tlf jeg og 🙂 Men jeg er stor fornøyd med den tlf jeg fikk i høst om gratis drivhus :)) Lykke til med plantingen, håper å se bilder av hvordan det blir 🙂

    8. Heldige, HELDIGE deg!!! Dette må jo nesten være som å vinne i lotto:-))) Ut fra bildene ser det ut som en skikkelig skattefangst! Kos deg masse med haging i vårsola!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg