Hagemessen 2014

Så var dagen her, som jeg har ventet på og gledet meg til lenge, lenge, lenge!
Denne gangen ble ikke Jarle med, men nå har jeg vært på hagemessen noen ganger tidligere, og veien til messehallen klarer jeg å finne, så da var det greit. 🙂

Men jeg dro ikke alene. Moder`n ville bli med! Så glade og fornøyde, med kaffe og boller dro vi spente av sted, begge to!

Vel fremme, etter en “Vi er trygt fremme-melding” hjem, fant vi hver vår tralle og gikk av sted…

Første stopp ble de hos de flinke blomsterdekoratørene…

På vei inn til messehallen har Garden Girl en liten smakebit av utstilt klær…

Vel innenfor i hallen tok vi til høyere…

Der stod den…
Og da var det vel like godt å sette i gang… 
Helt maken til denne flotte gass-ovnen blir mandag pakket og sendt til oss!
Den har vi ønsket oss siden vi så den på hagemessen i 2012. Og NÅ skal vi hygge oss rundt “bålet” i hele sommer! ♥ HURRA!

For en drivhuselsker var det også mye fint å se…

Her var det noen innredningstips…

Og her dere… Min store, store drivhusdrøm!!!

Når jeg vinner stor-gevinsten i lotto… Da, dere… Da skal jeg kjøpe dette drivhuset!

Og da skal du få en slik krakk, Jarle.

For en slik ønsker du deg…

For de som elsker Juleroser, var dette en drømmestand. Mange forskjellige juleroser, i forskjellige form og farger…

Så har vi steinkrakken selvfølgelig… Den har vi også hatt lyst  på siden vi så den første gang…

Pil… Det er i skuddet som aldri før! Her fikk jeg en enkel forklaring over hvordan man enkelt kan lage et pil-gjerdet.

Kanskje dette kunne blitt en fin vegg bak det nye blomsterbedet vårt?

Så en tur på standen til HAGEGAL. Her kjøper vi alltid noen godbiter…

Her er standen til Hagefokus.

En slik rosebue har vi! Den står tørt og godt innendørs og bare venter på at vi skal bli ferdig med et av trappe-prosjektene, SÅ skal det frem! ♥

Og gjett hvem som nå har slike kopper?

Jarle ble SÅ glad for den blå, og jeg ble SÅ glad for den hvite! ♥ ♥ ♥

Og sjekk denne broen dere…

Hadde de hatt en ekstra utgave på standen så tror jeg nok at det hadde vært en slik her i “Huset på landete”, nå. 🙂

Grønsakshage i pallekarmer…

Det er med i hage-planleggingen for i år.

Og når det gjelder tema “summende hage”. Fant jeg flere forskjellige humle-hotel…

Det blir vel bare å sette i gang… Viktig å ta vare på humlene og biene vet dere! 🙂

En annen favoritt-stand ble standen til Fredholm hageopplevelser.

Denne flotte pergola-gangen kunne jeg gjerne tenkt meg i hagen…

Og man blir bare glad når man ser Helen Fredholm sitte i sine kurv-møbler og lese i boka si…

Hun var kjempeblid og veldig koselig å snakke med (Fredholm hageopplevelse).

Har du lyst til å dekke et bord i hagen?

Kan jo dette vært til inspirasjon…

Eller hva med litt “hengende hage”?

En artig måte å bruke Eføy på.

Gjenvinning… Tema for en skoleklasse som hadde stand på messa…

Fargerikt påfunn. Og jeg kjente at jeg smilte da jeg så det. Og er ikke det noe av gleden i hagen? Å smile og være glad? 🙂

Nå er de fleste stander besøkt, lommeboka har blitt en GOD del tynnere, jeg begynnte å bli litt sliten.
Men jeg er veldig glad og fornøyd med alle inntrykk, glad for inspirasjon og selvfølgelig veldig glad for alt jeg kjøpte!
Gleder meg også til å vise dere det, etter hvert som det blir klart og gjort i stand.

Og tenk det… På toppen av det hele… Jeg kom hjem til rent hus og deilig kveldsmat!
Takk – Du Min Fantastisk Mann! ♥

#hage #hagemessen #hagemessekonkurranse #blomster #stauder #pergola #hageklær #humle #pallekarmer #bro #planter #rosebue #krakk #drivhus

18 kommentarer
    1. Aud Irene: Takk for det. Husker vi møttes på bloggtreffet på Hagemessen for et par år siden. Synd det ikke har blitt arrangert igjen, for det var veldig hyggelig å hilse på dere 🙂
      God påske til deg også!
      Line

    2. kristin: He-he… Ja det var lenge siden jeg la inn den kommentaren. Likte bloggen din godt, men det var jo ikke akkurat så mye aktivitet på den 🙂
      Takk til deg også, og riktig god påske!
      Line

    3. fruensvilje: Veldig trivelig med hagemessen. Det var litt færre som solgte planter i år, og det var synd for jeg hadde en del ønsker. Men for all del – fikk handlet masse fint! Og jeg gleder meg til å vise det frem 🙂

    4. Så mange fine bilder du har tatt fra messa… det ble en liten mimrestund på meg nå!
      Vi var der på søndag, det er alltid kjekt å reise dit. Det blir på en måte en start på hagesesongen. Det skal bli kjekt å se hva posene dine inneholder… etter hvert 🙂 Ønsker deg en fin påske!

    5. Hei!!
      Ikke hver dag jeg er innom min hageblogg, ser jeg… du har lagt igjen en kommentar for lenge siden som jeg ikke har sett. Takk for hyggelig hilsen.-)
      utrolig fint hus og hage du har:-)
      Ha en fin-fin dag!
      Kristin

    6. Det er en opplevelse i seg selv å gå på slike messer. Det er så mye å se, så mye opplevelse, og så mange drømmer som blir formet.
      Jeg elsker at du har tatt så mange bilder, og får vist oss som ikke var der hva som er på årets plan.:)

    7. Ja her var det mye fint!!! Kunne fint klart å brukt litt penger der og det drivhuseffekt var jo bare helt perfekt! Har såååå lyst på drivhus 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg