Jarles “brune” hjørne

Mine første tanker var: “Å nei… Nå har`n jammen blitt hageinteressert også nå! Ikke nok med at han skal ha en mening om hvilke pyntegjenstander som passer hvor, inne i huset – men nå skal han jammen ha en mening om hvordan det skal se ut i hagen også!”  Sukk… Dette kunne bli et problem…

Men så foretok jeg en kjapp hoderegning… Tenk på alle de tunge løftene man har i hagen! Og for ikke å snakke om hvor hyggelig det er å være to som holder på. Så konklusjonen ble: Jo, dette var en bra ting!  🙂

og Jarle var ivrig og satte i gang…
Han hadde bestemt seg for at han skal lage noe helt eget…
Han skulle lage et eget nytt bed!  Et miljø. Og han hadde planene klare. 
Det hadde nye prosjektet hadde allerede fått et navn! 

Bli med å se hvordan det “ brune hjørne” blir til:

Dette er et litt upraktisk hjørne i hagen.
Så en del av vår hageplan er å gjøre ting lettere med hensyn til vedlikehold. 

Her er hjørnet fra en annen vinkel:

Denne krakken synes jeg at er SÅ fin. Den fikk jeg i bursdagspresang av Jarle i fjor.
Jeg liker krakker i hagen 🙂

Så starter arbeidet…

Som “vanlig” blir slangen lagt ut for å lage en retningslinje…

Så startet han gravingen for å fjerne gresset…

Et godt stykke arbeid dette…

Så fant han frem duk og begynte å legge ut bark…

Her er snø-skyffelen som har fått hjul og fungerer som en trillebor…

En fin og enkel måte å frakte bark på…

Etter mange runder med “snø-skyffelen” ble miljøet ferdig barket…

Og jammen må jeg innrømme at han har gjort en formidabel innsats. Og jeg er SÅ fornøyd. 🙂

Og så starter dekoreringen…


 
Mulig jeg hadde andre planer for noe av dette, men så det ble jo fint allikevel.

I den store urna skal det plantes. Sjefen for det “brune hjørnet” har bestemt at der skal det skal være noe med farger… Helst blått!

Krona som han fant et annet sted i hagen har han lagt ned i mellom krakken og urna…

Her vil han at det skal være noe rosa som blomstrer opp i gjennom.

Vinduet som han fikk av Bjørnar, ble satt inntil treet.

Her har vi kjøpt en klatre-Hortensia som skal klatre opp rundt stammen. Vinduet kan åpnes, kanskje den vil klatre gjennom vinduet og opp rundt treet?

Så har vi rosene som aldri visner…

Lett dandert i en porselenvase.

Så her er det endelige resultatet “Jarles brune hjørne“:

Ferdig overlevert, bare til å starte plantingen!

På plass i det “brune hjørnet” kom også stolen…

Tenkte egentlig at det skulle plantes noe som kan klatre i den… Kanskje Erteblomster?

Det som er sikkert er at jeg synes han har vært kjempeflink, og jeg er veldig fornøyd med en mann som er “hage-interessert”.
Håper det varer…

4 kommentarer
    1. Imponert. Dette ble virkelig bra. Ikke dumt med flere ut i hagen. Jeg er heldig at min også gjerne hjelper til. Han er glad i å støpe, og hjelpe til med tunge ting. Kjenner at det er et felles prosjekt, og da er det gøyt at de engasjerer seg også.:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg