Kjøkkenhage

Alle gode ting er tre?
Det håper i hvert fall jeg. For dette er tredje gang jeg skal prøve å ha en kjøkkenhage. 

Den første gangen lagde jeg kjøkkenhagen på alt for grunn jord, og den andre gangen i veldig god jord, og der tok ugresset totalt overhånd.
Men nå dere… Nå har jeg en plan!

Dette er den gamle kjøkkenhagen.

Den har lagt brakk i flere år, og ser det ikke skikkelig OK ut å begynne å luke her?

Rundt hagen hadde vi et nettinggjerde, for hønene som en gang trippet rundt i hagen, likte også kjøkkenhagen…

Nå er det borte… Både gjerdet og hønene…
Om det skal det være gjerde her igjen, så må det vel være noe ala  hvit stakitt-gjerde.

Siden dette stykke er så fullt av ugress, har jeg en plan om å dekke til med duk og fylle på med grus

Og ha kjøkkenhagen i pallekarmer…

Så nå er det beising av pallekarmer som er på tapetet… 

Tenkte å ha 7 kasser, med 2 i høyden…
Det skulle vel bli dypt nok til det meste av det vi skal dyrke. Men poteter trenger kanskje tre høyder?

Siden disse pallekarmene er ganske nye, ønsker jeg å beise dem i en litt varmer tone.

Nå er alle 14 karmene ferdig… Så nå skal vi ut å prøve å få gjort i stand slik vi snart kan sette dem ut.

#kjøkkenhage #pallekarm #grønnsaker

12 kommentarer
    1. Jeg trodde jeg hadde kommentert dette innlegget? Men finner det ikke igjen 😉 Så jeg skriver igjen og beklager på forhånd om dette blir dobbelt opp 🙂
      Hvilken farge beiset du pallekarmene i? Veldig fin farge! 🙂

    2. Nå ser jeg at dette er et gammelt innlegg, men jeg prøver meg på et spørsmål og håper på svar alikevell jeg 😉 Hvilken type beis og hvilken farge har du valgt til pallekarmene dine? Var en utrolig flott farge! 🙂
      Ellers må jeg bare si at jeg stadig er innom bloggen din – du er veldig flink med hage! 😀

    3. Svigermor har laget til 5 stk nå.
      I bunnen har hun fått tak i hestemøkk som hun har blandet inni jorden. Deretter har hun lagt ren jord oppe, og så sår hun. Gullerøtter trenger netting over for å slippe flyer, og samme med det meste. ser ut som lange hvite brede slanger hun har over de..)
      Hun får det til hvert år.

    4. dette var en god løsning:))et godt råd er å legge kompost /gress i bunnen av kassene før dere fyller på med jord,det skal vistnok gi næring i lang tid fremover :))blir spennende å følge med

    5. Dere er bare superflinke!!! Men jeg syns absolutt dere mangler noen kose høner rundt der 🙂 morro for Jarle også :)) Å ha flere høner å passe på ;))))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg