Tulipaner i urne

Hver dag når jeg sitter på verandaen og ser på disse to urnene fulle av tulipaner blir jeg like imponert over disse små skapningene.
For den 29. desember var jeg på befaring i lysthuset, og der fant jeg blant annet to nett med tulipanløker som stakkars hadde blitt helt glemt…

Iført dunjakke og vinterstøvler ble løkene plantet i to tomme urnene som fremdeles sto ute. Tenk det da dere… 29. desember!

 
I mellom tulipanene har jeg satt stemorsblomster. Og snart dukker det opp rosa liljer som stakkars hadde lidd samme skjebne som tulipanløkene.
Tenk å være så glemsk!

Nå får de blomstre seg ferdig, så skal jeg flytte de over i blomsterbedet, for nå må jo sommerblomstene frem!

Regnmåleren som jeg kjøpte på hagemessen, har blitt flittig tømt den siste tiden…

I dag skal vi gjøre klart siste rest i den nye kjøkkenhagen, og fylle opp jord i pallekarmene. SÅ er det klart til å så og plante i dem.
Spennende!

Ha en super helg!

8 kommentarer

Siste innlegg