Kjøkkenhagen – før og etter

Ja da har omsider “tante-Grusom” kommet i havn med sitt kjøkkenhage-prosjekt.
Siden jeg har så mye tid til overs kan det være kjekt med litt ekstra å drive med. For all del, det er mange nattetimer som blir tilbrakt liggende i en seng. Og der kan man jo alltids hente inn noe ekstra hagetid! 

Den gamle kjøkkenhagen ble for mye for meg sist den var i bruk. Derfor ble den overtatt av tistel og andre ulumske planter. Så det å bruke kjøkkenhagen slik den var, er helt utenkelig.
Jeg har ikke lyst på den kampen mot ugresset. Derfor måtte jeg tenke annerledes… 

Ugresset måtte fjernes…

Luke…

Luke mer…

Deretter ble det lagt duk lagt utover, og så skulle det gruses…

Det er veldig kjekt å ha traktor og henger, og i tillegg ha pukkverk i nærheten!

Men grusen går dessverre ikke ut av henger`n helt av seg selv…

Pallekarmene ble satt utover og grusen fordelt i mellom…

Kassene ble kledd med grunnmurspapp innvendig, fordi den forhindrer at jorden blir liggende helt inntil treverket, samtidig som den gir lufting.

Så var det å fylle på med jord…

Den nederste delen mot kantstein, skal vi ha sukkererter og bønner, så her har vi satt opp støtte til plantene…

Så kom morroa…

Snart kan vi høste forskjellige salater, reddik, nepe, gulerøtter, vårløk, hvitløk, luftløk, purre, sukkererter, bønner, basilicum, sitronmelisse, jordbær og mynte!

Morsomt! Og veldig spennende om “tante-Grusom” klarer å holde dette i orden denne gang. 
Skulle ikke forundre meg om alt dette skal ha masse vann og stell i hele sommer… :-))

Men denne gangen har jeg et trumf-kort! For “tante-Grusom” har en mor, og HUN er flink til å vanne, og så bor hun jo rett ved siden av kjøkkenhagen… Så nå har jeg klippetro på at dette skal gå bra!

#kjøkkenhage #pallekarm #salat #reddik #nepe #gulerøtter #vårløk #hvitløk #luftløk #purre #sukkererter #bønner #basilicum #sitronmelisse #jordbær #mynte

4 kommentarer
    1. dette var noe annet en min lille flekk )) det er akurat sånn jeg også ville hatt det hi hi,men jeg får nok greie meg med det jeg har .
      Jeg tenker du får mye godt i disse kassene,det største problemet er vel heller rådyr og andre grøntspisere :)) selv har vi satt opp gjerde rundt vår grønnsakshage og sett på et lite led :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg