Lag deg en blomsterkrans til midtsommerfesten…

Blomsterkrans er vakkert…
For meg så er bilde av glade jenter, små og store, med langt hår og blomsterkrans i håret – bildet av sommer. Og bilde av lykke.

Ikke har jeg langt hår, og egentlig skulle jeg vært huslig, men det brydde jeg meg ikke om…
Så jeg gikk meg en tur i hagen og plukket blomster. For jeg hadde lyst til å lage meg en blomsterkrans…

En ståltråd ble kuttet etter mål av mitt hode, bøyde ender som ble “huket” sammen…

Så surret jeg litt blomstertape rundt endene, slik at man ikke har mulighet til å stikke seg på de spisse endene og ringen holder seg i sammen…

Deretter lagde jeg små minibuketter som ble holdt i sammen med blomster-tape rundt stilkene…

Så festet jeg enden av en tynn ståltråd, og var klar til å lage blomsterkransen…

Jeg hadde også blader og blomster fra klatre Hortensia som jeg la lagvis sammen med de små bukettene, og surret ståltråd rundt…

Og vips…

Så var blomsterkransen ferdig!

Og jeg var sommerlig blomsterpyntet klar til sommerfest!

Det var mye morsommere enn å være huslig, kan jeg love dere!


#blomsterkrans #Hortensia #lavendel #floxx

7 kommentarer

Siste innlegg