Overgrodd smijernslysthus

Først plantet jeg forskjellige roser rundt smijernslysthuset. Klatrerosen “New Dawn” ved hvert hjørne, og buskrosen “Summer wind” under vindusåpningene.

Det med tanke på at de skulle klatre opp ved hjørnene og buske seg under vinduene…

Med i fjor plantet jeg erteblomster i mellom, og de tok fullstendig overhånd! Så det skulle jeg ikke ha i år! Men lite viste jeg om at erteblomstene ville klare vinteren og komme igjen i år også! Bare enda kraftigere…

Ja, ja..
Vi får i hvertfall mange vakre og duftende buketter med erteblomster på bordet!

Men til neste år blir det kun roser og klematis som skal pryde smijernslysthuset!

Men vakkert er det okke som, med all blomstringen…

Ha en FIN kveld!

9 kommentarer
    1. fruensvilje: Jeg tror det var den milde vinteren som gjorde at de kom tilbake i år, selv om jeg vet det finnes flerårige Erteblomster, Jeg kjøpte helt “vanlige” pakker med frø i butikken, og disse er tror jeg ganske sikkert var ettårig.
      Så, jeg tror vel ikke du bør ha for store forventninger om at de skal komme igjen neste år, for det var nok bare en engangstilfelle her tror jeg… 🙂
      Line

    2. fjellgeitbundingen: Takker og bukker. Ja Erteblomster er vakre, men det er bare det at jeg ikke hadde sett det for meg slik… Men jeg gleder meg heller over den flotte blomstringen og de vakre bukettene, og lar det være slik det er. I hvert fall i år… 🙂
      Line

    3. jeg viste virkelig ikke att erteblomsten var flerårig :)men vakker var den.Jeg har sådd noen og fortsatter plantene bare 10-12 cm store :(det vokser men det blir ikke som jeg håpet.Mener du jeg kan få dem tilbake neste år da ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg