Jakten på julestemningen…

Siden sist innlegg har vi tilbrakt deilige varme dager på Gran Canaria. Der har vi solt oss og badet, vi har spist og drukket godt. Ja, virkelig kost oss!
Og nå føler jeg endelig at energien er på  vei tilbake.
Men for all del… Ikke så mye at jeg tar noen særlig form for julerengjøring. Det har jeg sluttet med. Julerengjøringen den tar jeg til våren jeg, når det er lysere dager og dører og vinduer kan stå på vid gap.

Når man reiser til “sommerland” på denne tiden av året, synes jeg det blir ekstra vanskelig å få julestemning.
Jada, jeg vet det er litt tidlig enda, men det er tross alt 1. advent til søndag, og da skal jeg jo starte så smått med julepyntingen. Og det er ærlig talt ikke morsomt å pynte når man ikke har snev av stemning i kroppen!

Så de siste dagene har jeg startet litt forsiktig med litt julemusikk, og på den måten prøver jeg å finne litt julestemning. 

I tillegg til det har jeg surfet litt rundt på det store internettet, og funnet noen bilder som også hjelper på stemningen…

 

Jeg liker veldig godt å se stemningsbilder fra “jul ute”…

 

Granbar, lykter og gammelt vinterutstyr er fint. Og hvis man i tillegg har litt snø, da blir det jul da! 

 

Nå skal jeg ta meg en liten tur opp på loftet, og se om jeg kan finne frem litt jule-ting som skal opp i løpet av helga.
Og kanskje det hjelper litt på stemningen det også…

Men, det er bare hyggelig om noen har litt julestemning-tips å gi bort?
Jeg er egentlig ganske sikker på at det er flere enn meg som er på leting etter julestemning nå…  🙂

10 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg er så enig med deg! Men når man plutselig får mulighet til å reise, er det vanskelig å takke nei. Vi hadde en NYDELIG ferie, og trengte det virkelig.
      Men NÅ er det tid for jul! 🙂
      Og jeg skal også pynte til helgen! I tillegg er det åpning av julemarkedet i gamlebyen. Og DET blir det også julestemning av!
      Kos deg masse med julepyntingen du også, Vanja! 🙂
      Klem

    2. Åse Helen: Så enig, så enig. Med snø hjelper det veldig på stemningen. Når det er mørkt prøver jeg å innbille meg selv at det er snø ute. Et desperat forsøk på å få litt julestemning! He-he… Det har akkurat virket noe særlig. Så det er bare å krysse fingrene og håpe på litt ekte snø! 🙂
      Line

    3. lulltove: Ja, er det ikke rart! 1. advent til søndag…
      Her har det vært et par tre minusgrader, noe som har resultert i hvit rim og “diamanter” på busker og trær. Sånt blir det stemning av… <3
      Line

    4. tujanka: Så smart!!! Det har jeg aldri hørt om. Tørking av konglene i komfyren. Jeg har tidligere plukket grankonger, men syndes de stor sett har vært så tynne og udelikate. Men til skal jeg ta meg en tur i skogen og plukke meg noen!
      Tusen takk for tipset og alle bruksområdene. 🙂
      Line

    5. Så deilig med en ferie i varmere strøk på denne årstiden 🙂
      Angående julestemning så får jeg det av å plukke fram julepynt. Ikke så mye, men nok med en benk eller et bord. Det beste hadde vært at det hadde kommet snø til advents tenningen på søndag. Da er det julestemning da 🙂

    6. Koselige jule-ute-på-landet-bilder 🙂 Har ikke snev av julestemning jeg heller og det skremmer meg at jeg ikke engang har forstått at det er advent snart……

    7. Det var utrolig fint med de små “vintertablåene” godt tips! Jeg har nix julestemning jeg heller, men jeg begynner aldri før til advent. Men DA… Jeg pleier å ha meg en tur i granskogen og plukke en stor pose grankongler. De putter jeg i steikeovnen og tørker på 150 grader en time eller to, så spretter de ut til de lubneste fine sprikekongler. Flotte med granbar, på lysfatet, hengende på juletreet, eller som det jeg liker best, i en stor haug på et fruktfat med et kubbelys og litt pynt i umiddelbar nærhet. Når julen er over bruker jeg dem til å fyre i ovnen med, og plukker nye neste år:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg