Litt blomstring gjør susen

Da har utesesongen startet, og hagemøblene kommer sakte men sikkert frem fra vinteroppbevaringsplassen.
Egentlig tenkte jeg å vaske terrassen før vi tok frem noe, men vi må jo ha et sted å sitte når vi har pauser…

Så da får heller disse flyttes når vaskingen starter.

Å gå forbi en blomsterbutikk i disse dager UTEN å kjøpe med noe blomstrende viser seg at er for meg helt umulig.
Den gleden det er å fylle krukker og kar med blomkster…

Lykke! ♥

I går plantet jeg lilla stemor i urnene med hortensia.

De bare kvistene er ikke akkurat et vakkert syn nå, så da hjelper det litt med noe blomstrende i vente på at denne skal våkne til liv igjen.

Her har jeg bare klipt av de visne blomstene, i frykt for å skade eventuelle blomsterskudd…

Puta til Maja er på plass. Og der ligger hun på vakt og har hele gården under oppsyn.

Vakker stemor…

Tusenfryd…

Påskelilje og perleblomster…

Alle tåler en frostnatt eller to…

Nå er kaffekanna klar, og jeg hopper i arbeidstøyet for nok en fin dag i hagen!

FIN søndag til deg! ♥

#vår #hage #påskeliljer #perleblomster #tusenfryd #glede

13 kommentarer
    1. Flotte utemøbler dere har. Ser veldig koselig ut! Her nord er det full vinter ennå, selv om det er mange plussgrader ute.

    2. Fru Stussli: Ja, det kan jeg skjønne! Jeg klarer rett og slett ikke å gå forbi blomster om dagen. Har kjøpt masse, masse, og nyter det som kommer frem i blomsterbedene for fullt! 🙂

    3. Åshild: Ja, mars er en skummel måned! Det kan fort komme både kulde og snø, men jeg nyter de fine dagene som er! 🙂
      Vedr. Hortensia, så har mine overvintrede også fått blomster på allerede værende grener. Så lenge de rekker å danne blomsterknopper på høsten. Så jeg har stor tro på blomstring på mange av Hortensiaene mine! Tvi-tvi i hver fall!

    4. Utrolig deilig å hente fram utemøbler, selv om jeg har bitre erfaringer med slike veldig tidlige vårer.
      Hvis det var en Hagehortensia som var i de krukkene så blomstrer den på årsskuddene – altså de nye fra rota.

    5. ja her var det vårstemning,jeg har plantet stemorsblomster også,men min vår er nok inne i drivhuset 🙂 der er det deilig varmt og godt når sola skinner

    6. Nydelig stemning hos deg nå. Herlig vær vi har. Jeg har også kjøpt litt blomster, det lyser så hyggelig opp der ute! Kos deg på søndagen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg