Det gror så det knaker!

Lysthuset har i vinter blitt brukt til oppbevaring av de plantene som ikke tåler vår vinter.

Engletrompetene ble ribbet for blader da vi satt de inn i oktober…

Pelargoniane fikk stå som de var. Det skapte litt lus-problematikk, så neste år skal de nok beskjæres før de settes inn.

Men det ble mange stiklinger i år da.

Nå gleder jeg meg til at det skal bli så varmt at de kan flytte ut og vi kan bruke lysthuset igjen.

I “plantebua”  vokser det også for fullt.

Tomater…

Prydgresskar…

Mystic Merlin, Asters, Prydløvemunn, Erteblomster og paprika…

Persille, snacktomat, og mer paprika og asters…

Våren er en herlig tid!
Herlig men travel. Så langt har vi fått klipt ned nesten alt gammelt fra blomsterbedene, raket og fjernet løv, vasket verandaen så nå er det klart til å sette ut alle hagemøblene.

Godt å få klargjort for sommeren. For nå ligger det et megastort lass med tømmer på gårdsplassen, og det skal snart skal bli til ved.
Og til tirsdag kommer såkorn og kunstgjødsel. Så da er det bare snakk om litt mer godvær så setter vi i gang med våronna på jordene! 

Ha en fin-fin søndag!

#planter #så #blomster #hage #grønnsaker #engletrompet #tomat #planterom

11 kommentarer
    1. Så koslig da 🙂 Det var den største grunnen for at jeg fikk en egen blogg, slik at jeg kunne “bli kjent” og inspirert av andre som liker det samme 🙂
      Ja, jeg klødde så i fingrene, og startet alt for tidlig i år, men det har gått veldig bra heldigvis! 😀
      Jeg har sett amnge har prydgresskar syntes de er fantastisk morsomme, tror nesten jeg må prøve selv 🙂

    2. Ine Ulvøy: Tusen takk for hyggelig hilsen! Det gjorde også at jeg fant din blogg. Alltid morsomt å “bli kjent” med nye bloggere som har samme interesse.
      Ser du har masse frukt på plantene dine. Og allerede spist en agurk. Her har det ikke kommet noen blomster en gang. Bortsett fra pyntegresskarene. De har masse blomster! 🙂

    3. Nå har jeg virkelig funnet bloggen å følge, tusen takk for flotte innlegg! 😀 Ser ut som vi deler en stor lidenskap, planter og vekster! 🙂 Gleder meg til å følge deg utover sommeren! 🙂

    4. fruensvilje: Takk Connie, det skal jeg. Ja, det gror godt med lys og gjødselvann. Så er jeg innom å “snakker” med de nesten hver dag, det hjelper det også tror jeg ;-).
      Du får nok en fin hage selv om du er borte en måned kan jeg tenke meg. 🙂

    5. Å , jeg er så imponert . Det er så inspirerende å følge deg 🙂 Kos deg m så mange fine planter 🙂

    6. ja hos deg spirer og gror det godt,og jeg som ikke har sådd noe,dvs noe frø av div stauder har jeg såd men dei kommer nok ikke siden jeg er borte en hel måned.
      kos deg med dine småvenner)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg