Klargjøring av hagen.

I helgen hadde vi et nydelige vårvær. Solen skinte og selv om det blåste, var det fint å være ute.
Vi fikk tatt et lite røsk i hagen, og fikk satt ut noen av sommertingene som hører hagen til.

Jarle hang opp fuglehuset…

Ikke tror jeg at det kommer til å bli bebodd, men kost er det allikevel.

Og humlehotellet…

Er nå på plass, og mottagelig for de små insekter som skulle ønske å tilbringe tid der.

Og hønene tripper igjen i hagen…

I dag har kornet og kunstgjødselen blitt levert, og det er nå godt plassert tørt og godt på låven.

Jeg sier det igjen… Nå er det VÅR! 🙂


#hage #høner #fuglehus #vår #humlehotell

13 kommentarer
    1. Åå herlig med høner! 😀 Vi skal få høner i løpet av våren/tidlig sommer- Har tenkt litt på Dverg høne typen Mille Fleur, er du kjent med rasen? Lignet nesten litt på de du hadde, men nå er ikke jeg noe høneekspert-helt fersk i faget! 😉

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: He-he… Det er jammen ikke bare, bare med dyr. Men man er jo så glad i dem, selv om de er rampete. :-))
      Humlehotellet – har jeg nå fått lært, at er totalt ubrukelig. Det sa “humlemannen” i et foredrag på hagemessen. Humla vil gjerne bo i gamle muse- eller fuglereder, og ha minst 30°.
      Men pytt, pytt. Jeg synes det er dekorativt, og da er det bra. Hotellet skal få henge. 🙂

    3. maiken: Det har jeg jammen ikke tenkt på. At årstidene blir så mye klarere på landet. Men det stemmer nok. Det er så mye natur, og da synes jo alt så mye bedre. 🙂
      Takk for hyggelig hilsen!

    4. Så nydelig hos dere. Man ser årstidene så mye klarere “på landet”, synes jeg. Hver vår får jeg lengsel etter å bo landlig og drar oftere til mitt barndomshjem, som er på landet. Spennende med humlehotell da

    5. Ingen ting er bedre enn å se at våren flytter inn igjen.
      Koselig med et fuglehus i hagen. Det kan ikke jeg ha. Har en ciller av en katt. Blir litt sint på henne, men vet jaggu ikke hva mere jeg skal gjøre med a.
      Humleboet så smart ut. De ønsker vi vellkommen hele hurven.:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg