Urner i hagen

I dag regner og blåser det. Det er kun 4 grader og jeg kjenner faktisk at jeg er litt humørsyk.
Når jeg ser ut av vinduet tar jeg meg selv i at jeg står og rister på hodet, og slipper ut et tungt sukk. Jeg liker ikke regn og kaldt vær, selv om det helt sikkert er bra med litt regn for plantene nå.

Men det som er positivt om dagen, er jo at hage-senterne bugner av planter og andre nyheter til hagen. Og jeg har selvfølgelig vært i mange av dem allerede. Og jeg vil med stor glede vise frem mitt siste innkjøp!

Nye rustikke urner som virkelig falt helt i min smak. ♥ ♥ ♥

I den ene lille har jeg plantet tre Juleroser som jeg kjøpte på hagemessen.

I den andre har jeg satt 4 pyntegress (Festuca “Elijah Blue”) som jeg tenkte skulle  danne en stor tue, bli boende i urna “for alltid”.

I den store urna har jeg satt et flettet Piletre, som skal få stå der helt til det vokser ut av urna om noen år. Jeg gleder meg skikkelig til den får en stor, grønn blad-krone utover sommeren…

Jeg blir mer og mer glad i urner i hagen. Og planene med disse er at de skal stå sammen med bålpannen, når den står på den “nye” bålplassen, som for øvrig ikke er påbegynt enda. Men som alltid ligger jeg et hakk foran, til min manns store fortvilelse. 🙂

Ellers kan jeg fortelle at yngstejenta er på sitt første russe-treff i helgen, og mammahjertet verker og slår noe ustabilt…

Med ønske om en FIN lørdag!


#urner #urnerihagen #julerose #piletre #pyntegress #Festuca #elijahblue #hage

15 kommentarer
    1. Kari Stenbock Pedersen: Takk for det, og det kan jeg trenge. Nå er det mye på gang. Våronna på jordene er nå ferdig, så nå gjenstår det bare å vaske og rydde bort redskapen. Så kan vi kanskje komme i gang med morsommere ting. 🙂

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg har blitt så begeistret av krukker i hagen. Det å plante grønt i urner og ikke bare fylle dem med sommerblomster, det synes jeg er kjempefint.
      Vi har også mange urner, men det er så mange forskjellige typer, Noen i terrakotta, noen hvite, noen i sink og noen i grått. Men jeg får ta de frem å se hva som passer hvor.
      God helg! 🙂
      Line

    3. dandilion: Takk for hyggelig hilsen og gratulerer så mye med lillebror! Det var hyggelig lesing.
      Det blir nok godt å komme hjem, og ta fatt på hverdagen, etter så lang til borte.
      God tur hjem! 🙂
      Line

    4. dette var flotte urner ja helt etter min smak også) jeg har en slik flettet pil i urne jeg også jeg bruker å ha rommerblomster rundt stammen,det blir vakkert om sommeren

    5. Urner er virkelig flotte, og jeg elsker slike områder med masse.
      Jeg har mange flotte urner, og jeg liker å sette flotte blomster og gress sammen.
      Dine var flotte da. Juleroser har jeg virkleig sansen for.:)
      Her er det ingen god temperatur heller, men huset må vaskes.

    6. Så fint det ble. Jeg har flere sånne flettede piler, men de har aldri blitt særlig store i toppen. Men det gjør ikke noe, for de er dekorative uansett. Ja, i dag har det regnet, men jeg har gått en lang tur likevel. Det var friskt og fuglene sang som bare den! Ha en fin kveld 🙂

    7. Flotte urner du har kjøpt. Liker godt både dem og det du har plantet i dem. Vi er i Santiago i Chile, men snart skal vi reise hjem, Jeg gleder meg til å rusle rundt i hagen og se hvordan det er der nå 🙂 Vi reiste hjemmefra i slutten av februar.

    8. Vakre busker og planter hos deg..har bare sådd litt stemorsblomster jeg ..og de er foreløpig inne :)) Jeg også elsker sol og finvær..men vet jo at man trenger regnversdager også da..
      Man har lett for å bekymre seg for barna..men fint at de opplever gøyale ting…Fin dag videre til deg også :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg