Ikke bare fryd og gammen på landet

Som alltid når det er vår, er det mye å ta tak i. Det virker som om allt skal gjøres på en gang.
Også på jobben kan man trygt si at det går unna om dagen. Bygge-bransjen har en tendens til å “eksplodere” etter påske.
Så nå skulle jeg gjerne ønsket meg flere timer i døgnet, kjenner jeg…  Igjen!

Her i området rundt “Huset på landet” er det bløtt…

Og siden vi er et snev av bønder bør vi snart få startet med våronnen…

Men først må det graves og dreneres…

Siden jeg er en “fersking” på gravemaskinkjøring, var det ikke mye tid jeg hadde i den.

Men Jarle, han er flink med gravemaskin… (takk Gud for at den finnes!!!)

Her graver han…

Mens jeg gikk med gummistøvler, spade og med blå-leire til knes!

Først må vi å få bort vannet, så må det legges rør i bakken.
Etterpå måtte vi fylle pukk over rørerne (og det er her jeg kommer inn… Phu!) før vi fylte igjen grøftene.

Heldigvis hadde vi med oss vakthunden vår…

I tilfelle noen skulle ønske å overfalle oss og kanskje grave disse “morsomme” grøftene for oss…

Det som er fint er at jeg har laget meg en liten hemmelig slagplan…

Om jeg jobber fort og iherdig på jordet, er jeg kanskje heldig og rekker en liten stund i hagen, før kvelden kommer!

På gjensyn!

9 kommentarer
    1. Sånn går det mange ganger med de gamle husene. Fint du har tatt bilder og at du sikker kniper litt framover også. Morsomt for ettertiden. Der jeg vokste opp er det fler hus i nabolaget som nå er revet, men med bilder kan vi gjenskape fortiden litt! Kos deg på lørdagen:)

    2. natheless: Takk for hyggelig hilsen! Og ja det er noen fine detaljer på den gamle stua. Har tatt bilder for å ha de til senere. Stua har vært falleferdig siden lenge før vi flyttet på gården.
      Det har vært oppe til diskusjon flere ganger her hos oss, men siden det koster en aldri så liten formue å restaurere stua, og vi egentlig ikke har noe bruk for den, blir den revet mest sannsynlig til vinteren. Og det har den jo startet jobben med helt selv.

    3. fruensvilje: Så sant, så sant. Her blir man ikke arbeidsledig! Og det stemmer det… Vi drenerte i fjor og vi drenerte året føre der, og føre der igjen.
      Her dukker det stadig opp nye bløthull på jordene. Det er gamle drensrør i bakken og noen blir tette og noen går i stykker. Regner derfor med at det blir mer drenering på oss i årene fremover også…

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk for det. 🙂 Godt det ble bra hos dere. Vann er en uting når det er på andre steder enn det skal være!
      Håper det blir bra hos oss nå, og det ser slik ut. Men det dukker sikkert opp nye bløthull senere…
      Line

    5. Du er da litt av en arbeidmaur! Etterpå blir det nok finfint. Herlige bilder og det gamle huset jeg ser der kunne jeg tenkt meg å se mer fra! Det er gjerne så mange fine detaljer i sånt slitt treverk. Ha en herlig dag i våren og lykke til.

    6. en er ikke arbeidsledig så lenge en har gard,mener dere grøftet slik i fjor me eg ,eller er eg på bærtur nå? er vel uansettm ange grøter på en går.Lykke til med jobben og nyt kveldstundene i hagen

    7. Mye jobb.
      Jeg er heller ikke flink inne i slike maskiner.
      Samboeren derimot har mange tusen timer ide, og gjør slikt lett.. Takk og lov.
      Vi har måtte grave opp hele plassen i front da vi hadde mye vann på plassen, men det hjalp oss ikke så mye.
      Vannet kom fra ødelagte rør i hele området.:)
      Ble bra til slutt da.
      Satser på det samme for deres del.
      Fin vakthund::)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg