Utålmodigheten selv…

Jern-urna med Hortensia fra i fjor, stod i våres sto full av nye skudd, men de gikk dessverre dukken da det kom et snøfall helt på tampen.
En av tre klarte seg, men nå har jeg gått og sett på de, og klarer ikke å vente på at de skal komme seg, og blomstre kanskje sent på sommeren, om de i det hele tatt har noen blomstring i vente. 

Dermed brast tålmodigheten min, og jeg kjøpte nye…

De gamle ble plassert “på vent” i komposten, men de nye…

De står der så flotte og fine og blomstrer foran syrintreet som er full av knopper…

Og Rododendroen står der ved siden av og det er rett før den setter i gang med sin blomstring…

Herlig!

Og bak det gamle vinduet kommer klatrehortensia`n med nye utspring både gjennom og bak glasset…

Pinsen har for oss vært en deilig langhelg hvor det meste av tiden har vært tilbragt i hagen.

Jeg kjenner at slike langhelger er som skapt for oss, og skulle så gjerne hatt flere av de. Men, sånn er det vel for flere tenker jeg. Godt vi har mange, lange og lyse kvelder foran oss! 🙂

En god ny uke ønskes fra oss…


#hage #hortensia #jernurne #gammeltvindu #syrin #rododendron

5 kommentarer
    1. herlig.. Det er så mye lekkert hjemme hos deg.. Jeg har mye som er i full blomst her også. Plutselig i løpet av helgen har det tatt litt av. Heldigvis. Det har jo vært innmari kaldt og ekkelt i hele MAi.. Me not like? Satser på bedre og varmere dager heretter.

    2. nydelig med hortensia i blomst,skjønner jo att du har liten tålmodighet når det kommer til en urne,der skal det liksom blomstre og ikke bare spire :)) nydelig vart det

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg