Nye møbler i smijernslysthuset.

Den gamle krakke som stod i smijernslysthuset, har sett sine bedre dager, og rett og slett rustet i stykker.
Dermed har selvfølgelig diskusjonen gått for fullt i heimen om hva den skulle erstattes med…

Det er ikke det at vi akkurat tilbringer så mye tid sittende inne i der, men allikevel er det jo hyggelig at det er pent der. Og OM vi ønsker å sitte der – ja da skal det jo være ok å sitte også.

På hagemessen kom vi over to stoler og et bord som vi begge syntes var fine, og da var ikke veien hjem lang, for det møblementet!

Klatrerosene i hjørnene hat latt vente på seg i år. Kanskje har det vært for lite sol, og litt for kaldt?

Og så har jeg helt sikkert ikke klipt de ned riktig fra de var nye… Sukk. Og jeg som til og med meldte meg inn i roseforeningen, for å lære slikt. Men det hjelper jo ikke noe særlig når en ikke leser medlemsbladene, og ikke deltar på verken dugnad eller møter.

Men i blomsterbedet ved skogkanten strutter det av liv!

Hønene står der som om de var lagd av stål… 🙂
Og bålpanna har enda ikke fått sin endelig plassering, så den får stå der en stund til…

Men her dere! Her har en liten kjøttmeis flyttet inn…

Og det er stas kan dere tro!

Ha en fin-fin dag.

#hage #lysthus #hagemøbler #roser #blomster #stauder #høner #bålpanne

16 kommentarer
    1. natheless: Ja, det gjør de. Vi kjøpte de på hagemessen for to år siden. Men jeg husker dessverre ikke hva forhandleren het.
      Men om du tar kontakt med Lise i Fredrikstad Blomster, så tror jeg hun kan bestille de for deg. Mener bestemt jeg så de i en katalog hun viste meg en gang. ??
      Line

    2. Men de er ikke levende??? Tror jeg har sett de hønene før, de er veldig flotte. Jeg må skaffe meg noen sånne. Finnes de å få kjøpt her i landet eller??

    3. Kaja Mie: Hei og tusen takk for herlige ord. 🙂
      Tror nok ikke det er noen knapp for å følge bloggen, men du kan jo alltids legge linken i favorittene dine, og kanskje gå inn derifra når du har tid og lyst.
      Ha en fin-fin helg!
      Line

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det hjelper litt for hver dag som går. Hagen begynner å bli slik vi ønsker, men for all del! Det er langt igjen.
      Skal du på disse kanter av landet så kan du så gjerne komme på besøk. Bare si ifra. 🙂
      God helg!
      Line

    5. natheless: Takk og takk 🙂
      Hønene er ikke så levende akkurat, men veldig dekorative der de står. Kjøttmeisen derimot, er veldig travel om dagen. Den flyr ut og inn hele tiden.
      God helg!
      Line

    6. Oj wow for et vanvittig fint lysthus! Der vil jeg bo!! PS: Er det mulig å abonnere på bloggen din? Fant så mye fint og kos og du skriver så trivelig, men finner ingen magisk knapp 🙁

    7. god morgen.nå som det er så fine møbler skal du se dere sitter mer i smijernshuset 🙂 jeg trodde ikke at klatreroser skulle klippast ,tar jeg feil jeg også da? og så flott som det lange beddet langs skogkanten har blitt,akurat slik det skal bli langs elva hos meg 🙂 men jeg har mest lupiner

    8. Å så fint det ble med de stolene inne i lysthuset. Du har en vakker hage med stemning, høner og til og med kjøttmeis da! Kos deg videre i våren!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg