Tante Ragnas blå krakk…

Det hele startet faktisk med at Jarle skulle rydde verkstedet…
Siden jeg er av den “ikke kast/kjekt å ha typen – ble jeg forvist fra låven under den, for meg, dramatiske ryddeperioden.

Men siden vi alltid har pauser når vi jobber, ble jeg invitert på kaffe hos ryddeansvarlige på låven.  Og det var DA jeg så den. Det gamle blå vidunderet… Og den stakkars krakken lå der halvt begravd på hengeren full av søppel, på vei til de evige jaktmarker! I det jeg passerte hengeren snappet jeg den til meg, og bar den rett opp i hageboden. Der var den trygg!

Tenke seg, kaste den gamle krakken til tante-Ragna! Nesten 100 år gammel! Gale, gale mann!

Så  heldigvis ble krakken reddet, og med ett startet tankene å svirre rundt… Hva den skulle brukes til? Hvor skal den stå? Hmmm… Tenke, tenke… Og dagene gikk.

Og så etter en tur på postkontoret gikk jeg ikke forbi blomsterbutikke ved siden av. Og DA kom løsningen! For der fant jeg en herlig turkis blomsterpotte!

Yes! Dette var lurt tenkte jeg. Da “tar jeg igjen” den blå/turkise fargen. Det er fint å “ta igjen” farger har jeg hørt…

Så her står`n å tar igjen…

Med den herligste blåslitte malingen…

I sammen med de blå Afrikaliljene i den gamle potetkassen…

Og rosa Pelargonia…

Den gamle sink-kanna…

Til glede for oss, med utsikt rett fra kjøkkenvinduet…

Og den skal jeg ha glede av i mange, mange år… ♥

#hage #blåkrakk #fargeihagen #afrikalilje #hortensia #blomster #pyntihagen #nostalgi

8 kommentarer
    1. natheless: Å uff det hørtes ikke noe hyggelig ut. Da blir blomster og krukker med et veldig lite viktig. Ønsker din mann en riktig god bedring. Det er veldig godt å ha sin partner ved sin side når man er syk, og det er godt å være nær sin kjære som er syk.
      Krysser fingrene og håper dere kommer hjem snart. <3
      Line

    2. Jeg har min i kjelleren om vinteren jeg, så dine har nok fått masse fint lys tidlig. Men det er godt å ha noe å glede seg til! Lurer på hvordan det går hjemme hos meg i solsteiken? Jeg er med mannen på sykehus, så hjemme får det bare være som det er en ukes tid. Nei da, det er ikke noe alvorlig, så vi tar dagene som de kommer.Visner det i krukkene, så får jeg vel kjøpe litt nytt siden. Kos deg videre i finværet.

    3. natheless: Afrikaliljene har overvintret frostfritt i lysthuset. Der har det vært lyst på dagtid og jeg satt opp tilleggslys i førsten på mars.

      Og ja, nå er det godt om dagen! Jeg koser meg og holder på ute hver eneste ettermiddag. 🙂
      Takk for hyggelige ord.
      Line

    4. Men det var da jammen godt du fikk reddet krakken. Den var jo en perle. Så fint det blomstrer hos deg allerede. Har du drevet fram Afrikaliljene selv? Min blomster da ikke før i juli/august en gang. Vakkert hos deg. Kos deg videre i den vakre forsommerstiden 🙂

    5. du er virkelig flink til å sette sammen til dei vakreste tema :),uff jammen godt du fikk reddet den krakken for den hadde virkelig en sjarm,bare det att den er så gammel gjør den utrolig verdifull 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg