Nei, dette går ikke!

Det finnes ikke en sjanse om at jeg har tålmodighet til at plantene skal gro seg store! Det sies så fint at man skal plante med en viss planteavstand slik at plantene får plass til å utvikle seg. Men fyttirakkern! Det har ikke jeg tid og ork til.

Når jeg har vært borte i to uker og dette er det som møtte meg…

Ugress, ugress og mer ugress!
Og dette er tredje gang jeg luker her siden jeg plantet for 1,5 måned siden.

Så nå har jeg bestemt meg…

En siste runde med luking før jeg planter tett i tett…

Resultatet etter et besøk på Dyhre gartneri i Moss, ble 6 nye roser (The Fairy) ble plantet sammen tre og tre.

Georginene ble satt sammen tre og tre, det samme ble gjort med de tre rosene Clair Renaissance. 

De svarte feltene skal også bli fylt opp. Jeg har bare ikke helt bestemte meg for hva jeg vil ha der. Men jeg har noen tuer med både kattemynte og lavendel stående. Kanskje det kunne passe.

Tre silkepeoner Lilian Wild som stod hver for seg ble også flyttet i sammen.

Og i kampens hete ble det ikke tatt hensyn til blomstring eller ei. Flyttes skulle de stort sett alle sammen!

Sommerastersen blomstrer godt, og de står tett og fint, så de får lov til å bli stående…

Disse fargeklattene har jeg sådd selv, og utrolig nok har de klart seg, selv om de sto alt for lenge i de stakkars små pottene sine…

Georginene ble enda flottere når de kom i sammen…

Gresset skulle vært klipt, men siden været her ikke akkurat har vært sol og pent vær, mer regn –  les “foss i fritt fall”, så får vel gresset bare vokse litt til…

Så det jeg konkluderer med, er at herved skal jeg ikke plante en og en plante spredt, men plante tett i tett, slik at ugresset ikke slipper til!
Men det er jo det som er så fint med å holde på i hagen. Man lærer litt nytt hvert eneste år…

Vi har fremdeles ferie og i dag skinner solen igjen. Så da skal det nok bli en liten tur i hagen kan jeg tenke meg. Kanskje vi får klipt gresset også…
 
Med ønske om en FIN dag!

#TheFairy #hage #ugress #roser #ClairRenaissance #peon #LilianWild #sommerasters #blomster

7 kommentarer
    1. inger lise tangnes: Tusen takk for hyggelig ord! Det varmer et bloggers hjerte. <3
      Det har vært så mye som har skjedd de siste par måneder, så bloggingen har dessverre blitt nedprioritert. Men det blir vel snart mer fart i sakene håper jeg. 🙂
      Klem fra Line

    2. Så nydelig dere har det 🙂 Men mye jobb har jeg sett,men trives man i hagen så er det gøy selv hvor slitsomt det er noen ganger .(har savnet dine fine blogg innlegg 🙂 )

    3. Helt enig med deg Line. Jeg har heller ikke tålmodighet til å vente på at plantene skal bli store, frodig og fine Er stor og frodig sjøl, så jeg vet hvor mange år det kan ta 😉 😉 Godt å se og lese at bloggferien er over 🙂 Har savna hageinnleggene dine vet du 🙂 God helg 🙂

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Kaffegrut? Det har jeg brukt å gi til Rododendron, men jeg har aldri hørt at det stopper ugress. Hvordan påvirker det blomstene og plantene rundt da?

    5. Ugress er noe herk. Noe enig med deg. Plant tett slik at det ser greit ut, og plantene vil ta den plassen de trenger. Man kan heller flytte på ting når det har vokst..
      Et godt råd til deg?
      Mye kaffegrut i jorden. Det holder faktisk ugress unna. Jeg har nesten ikke ugress lengre? Snakker om å være fornøyd meg meg selv.:)
      Du har det uansett veldig flott.. Bare så det er sagt..:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg