Tiden raser av sted!

Jeg føler at jeg gjentar meg selv her, når jeg sier at tiden bare raser av sted! Men slik er det vel ikke bare for oss, kan jeg tenke meg. 🙂

Vi ligger noe etter skjema her i “Huset på landet”, sånn røfflig 3 måneder etter det som var planlagt av sommerens arbeidsoppgaver. “Sukk” For det kan by på visse utfordringer med hensyn til vinter, snø og kulde. Men omsider har vi nå begynt med et av prosjektene vi skulle tatt – en ny oppstillingsplass bak låven. Den skal brukes til å oppbevare ved og litt forskjellig “bonderedskap”.
I kveld skulle vi vært ute og holdt på, men siden noen – jeg nevner ingen navn (sikkert svigermora di Jarle!) har kjørt med støtta nede på traktorhengeren, så den ble ødelagt, slapp jeg ute-arbeide i dag. Og det kan jeg ikke si at jeg er så veldig lei meg for akkurat! :-))

For det har nemlig betydd innetid og da har jeg i stedet for å holde på med leire og pukk i mørket, kost meg med å pynte opp med nye lysestaker og dekorert det nye trefatet vi fikk i gave, med ener fra skogen, og hvite svibler…

Jeg har tidligere prøvd å pynte med mange forskjellige stiler, men jeg faller alltid tilbake til det “brune” og natur…

Disse lysestakene falt jeg bare helt pladask for…

Akkurat slik jeg liker!

I tillegge har jeg stekt opp 3 kg med medisterfarse, så i kveld er jeg riktig så fornøyd. Nå skal vi smake litt på årets rakfisk! Mmmm… Det er deilig med inne- og kosekvelder dere…

Med ønske om en fin-fin kveld…

16 kommentarer
    1. Kari Stenbock Pedersen: Takk for det vakre du! <3 Det er godt med litt innetid, fyr i peisen og masse levende lys. Og litt ekstra god mat på kveldene gjør susen! Så langt har vi smakt på pinnekjøtt, hjemmelagde medisterkaker og rakfisk. Mmmm... Det er godt det! 🙂

    2. natheless: Har sett på noen kunstige jeg også. De ser jo helt ekte ut! Så det blir nok fint kan jeg tenke meg. 🙂
      Det er en koselig tid vi er inne i nå, med pynting og masse kos.
      Ha en herlig kveld du også! 🙂

    3. fruensvilje: Problemet er at pukkverket er stengt på lørdager, så nå kjører jeg hver morgen før jobb, til pukkverket og så må hengeren tømmes og massene legges ut, så er klart til neste dag. Og så har vi et digert lass med tømmer som ligger å venter på å bli kappet og klyvd, noe som også skulle vært gjort for lenge siden. Og det er ikke akkurat det jeg har lyst til å bedrive tiden med nå i disse førjulstider! :-))

    4. annebe: Takker og bukker! Jeg elsker høsten, førjulstiden og julen. Men problemet her i gården er at vi ikke er helt ajour etter årets arbeidsplaner. Men pytt, pytt! Det ordner seg alltid. Rom ble ikke bygd på en dag! 🙂
      FIN kveld til deg!

    5. Høres ut som den perfekte kveld!!!! Herlige lysestaker og dekorasjon. Jeg liker naturmaterialer. Dessverre kan jeg ikke ha svibler inne, så jeg har kjøpt meg noen kunstige jeg. Gleder meg til å ta dem fram snart, sammen med mose og kongler. Ønsker deg en vakker kveld. 🙂

    6. festlige lysestaker,og naturmaterialer er og blir herligt:)skjønner godt att det er hyggeligere med innedag en ute i mørke med leire og singel,det burde dere kunne ta en lørdag i dagslyset

    7. Tida går fort ja …snart er det vår igjen…hehe ..Men koselig med førjulstiden også 🙂 Vakker dekorasjon og lys på bildene..liker den stilen 🙂 Ha en trivelig kveld videre :)))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg