Jul i Huset på landet

Så kom omsider julen til oss i “Huset på landet” også. Med julestemning på topp, Tre nøtter til Askepott og Reisen til julestjernen på tv, var julaften et faktum.

Stuen var pyntet med juletre og nisser som seg hør og bør…

SONY DSC

Middagsbordet ble dekket dagen før, denne gangen med pynt av “natur”, røde epler, røde lys og røde roser som innslag…

SONY DSC

Med juleservise som alltid brukes i hele desember og selvfølgelig på julaften…

SONY DSC

Klart til å ta i mot gjestene…

SONY DSC

Julekrybben står på sin plass i spisestuen…

SONY DSC

Men denne gangen måtte jeg sette den opp selv. For første gang er det pyntet til jul uten barnas hjelp. Og det var vemodig.

Men nytt av året var at Jarle ville være med å pynte! Og det var IKKE vemodig!

SONY DSC

Det medførte faktisk til at jeg ble utsatt for grovt nissetyveri! Og det er ikke til å spøke med altså! Nissen som ALLTID står ved peisen står nå i gangen og trekker sleden jeg ALLTID pynter selv!!! Nissen som ALLTID står ved sleden har nå flyttet inn på gutterommet! Hva gjør man med sånt da dere???

Men nisse ved juletreet fikk stå som han skulle. Det var enda godt! 🙂

SONY DSC

Jammen ble det pakker under treet også!

Kjøkkenet har sine vante julegardiner og litt julegodt og kaker står fremme. Og julemusikken spilles i bakgrunn. Mmmm det er kost. Akkurat slik det skal være…

SONY DSC

Roen har senket seg og middagen nærmer seg klar.

Mens Sølvguttene sang julen inn satt vi til bords og hadde et deilig julemåltid…

Et herlig knippe av familie er samlet. Selv om vi manglet minstejenta i år. Du var veldig savnet Sara ♥ ♥ ♥

Og tror dere jammen ikke at nissen kom på besøk!!!

Fantastisk!

Og jeg tror jeg må ha vært veldig snill i år, for jeg fikk jammen mange flotte gaver!

Ellers har julen vært fylt med masse kos og familiehygge.  1. juledag ble feiret med familien i Moss, og 2. juledag ble feiret med familien her på gården, nede hos min mor.

I dag kom snøen som vi ønsket oss til jul. Litt sent – men godt!

Og da var det godt å komme seg ut!

Vi gikk en tur i skogen. Og det var godt for både to og firbente.

Og midt i skogen traff vi på denne karen…

Herlig! Her har det vært noen som har tatt seg tid til å lage en snømann. Midt i skogen! Det er glede det!

Håper at dere alle har hatt en fin jul og jeg ønsker dere en fortsatt fin romjul!

#jul #julaften #snø #familie #julestemning #julepynt

2 kommentarer
    1. Jeg savnet dere også!! Men heldigvis hadde jeg en helt fantastisk julefeiring nede i varmen med mine nærmeste venner og Emmas familie❤️ Husk, nå er det under 6 mnd til jeg kommer hjem 🙂 Love you.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg