Årskavalkade 2015

GODT NYTT ÅR!

Nå har vi kommet til 2016, og i den anledning har jeg lyst til å ta dere med på et tilbakeblikk i året som har gått. 2015 startet ikke så godt for vår del…

Det startet egentlig i november 2014. Da hadde Jarle fått en stor kul i halsen som selvfølgelig ble en bekymring. Så etter flere runder hos Volvat, sykehuset Østfold og Rikshospitalet fikk vi beskjed om at Jarle mest sannsynlig hadde kreft. Legene sa de hadde som mål at Jarle skulle bli frisk, men det var mye om og men og hva som måtte skje før og etter operasjon, eventuell strålebehandling og medisinering. Dette var selvfølgelig en veldig vanskelig tid for oss, med tanke på at det kun var litt over 3 år siden vi mistet min pappa i kreft, ble dette spesielt nært og vanskelig. Vi var redde.

Her er Jarle nyoperert på Rikshospitalet…  

Jeg bodde på sykehushotellet ved siden av. Og etter hvert som Jarle kviknet til etter opperasjonen, var han så mye han kunne på rommet mitt (vårt)

Slik passerte januar og delvis februar for oss. Med masse engstelse… Men så… HURRA!!! Noen dager ut i februar ringte legen til Jarle fra, Rikshospitalet. På høyttaler på telefonen sa legen: Jarle, alle prøver og resultater er bra. Du har IKKE kreft!

Den følelsen dere. Den går ikke an å beskrive!!!
Og etter den telefonsamtalen – så startet livet vårt igjen!

Så februar ble en måned for oppsummering og takknemlighet. Spesielt vil vi få takke alle på Rikshospitalet for den omsorg og behandling både Jarle og jeg fikk. De var helt fantastiske. Og da situasjonen først var som den var, kunne vi ikke vært i bedre hender.

Det var godt å være hjemme igjen ♥
Så ofte vi kunne satt vi ute ved bålpannen i hagen…

Det er utrolig hvor godt det er å sitte å se inn i flammene. Og la tankene hvile.

Med mars kom våren. Da startet den etterlengtede hagesesongen…

Ja,ja… Det er kanskje litt tidlig. Men det er mye som skal ryddes i etter en stormfull høst og vinter.

Så kom april, og med den et av høydepunktene i hageforberedelser – Hagemessen!

Og litt nytt til hagen ble det selvfølgelig!

I mai startet vi der vi avsluttet hagesesongen året før…

En ny støttemur var satt opp, og nå skulle det plantes og stæsjes. Belegningsstein ble lagt langs kanten, og ny skiferplatting ble lagt ved enden av trappa. Jord ble fylt på og gress ble sådd.

Slik ble resultatet…

SONY DSC

Har du lyst til å lese mer om hvordan vi gjorde dette kan du trykke her.

Mens Jarle la kantstein benyttet jeg anledningen til å lage et nytt hagemiljø ved skogkanten.

Her ble det først plantet to Rododendron, et Magnolia tre, en minigran og en hengepil, før det ble barket og lagt skiferheller…

Har du lyst til å lese mer om hvordan jeg gjorde dette kan du trykke her.

Neste prosjekt ut var å legge kantstein, heller og lage bed på gressplenen ved gårdsplassen…

SONY DSC

Slik ble resultatet…

SONY DSC

Har du lyst til å lese mer om hvordan vi gjorde dette kan du trykke her og her.

Så var Line på hagesenteret alene…

Å ja. Denne kjøpte jeg!
Jeg kan ikke helt påstå at jeg hadde noen plan på hvor den skulle stå, men det jeg visste var at de hadde kun denne ene, og jeg ville ha den. Nå står den jordslått i hagen i påvente av ny hagesesong. Og DA skal den få sin plass i hagen!

Det er fremdeles juni. Og så kom dagen jeg gruet meg for… 

Et tårevått farvel med Sara. Hun og venninnen reiste av sted alene. De skulle jobbe et år i USA, og kommer ikke hjem før i juni 2016.

Så kom sommeren og ferietid…

Dette er tiden for dager og kvelder ute med venner og familie.

Og avslapning…

I slutten av juli kom det et nytt familiemedlem til gården…

Jarles nye sønn! En 5 tonner 🙂

Så kom august… Og vi dro på tur til Bergamo i Italia.

Her hadde vi deilige late dager sammen med Lise og Henrik.

Og et lite besøk i botanisk hage…

Så kom september og vi reiste på ny tur. Denne gang til København…

Denne gangen var reisefølge Lillian og Svein Åge.

Også her var det late dager med mat og drikke, og en liten sigtseeing til sjøs…

SÅ kom oktober og vi skulle endelig se Sara igjen.

10 fantastiske dager i Orlando…

10 dager sammen med Sara ♥ Med mange flotte opplevelser…

Vi besøkte Epcot, Hollywood studios og Universial studio. Reisebrevet fra Orlando kan du lese her.

Vel hjemme igjen startet vi oppussingen av en ny tv-stue…

Nå som ingen av barna lenger bor hjemme, ønsket vi å lage tv-stue av et av soverommene. Og slik ble resultatet…

Dette prosjektet har Jarle selv bestemt hvordan skulle bli, og tv-stua heter nå “Jarles gutterom”

Så kom desember, julemåneden!

SONY DSC

Huset ble pyntet slik vi alltid pynter det.

Julaften ble feiret hjemme med familien…

Med dette ønsker jeg å takke for følget gjennom året som har gått, og det er veldig hyggelig om du har lyst til å følge med “Huset på landet” videre i 2016.

Godt nytt år!

 

9 kommentarer
    1. Blomsterlise: Takk det samme Lise 🙂 Å ja, livet er skjørt. Man får virkelig en tankevekker når man opplever noe slikt. Vi var veldig heldige denne gang. <3
      Godt nytt år til dere også! 🙂

    2. Så morsomt å se en årskavalkade! Ja, året har gitt både det ene og det andre både hos deg og meg. Jammen godt det gikk fint med mannen din. Hagen din har blitt så fin og det skal bli gøy å se det vakre lysthuset på plass. Ønsker deg et riktig godt nytt år med masse gøy! Takk for følget i året som har gått, jeg følger deg videre inn i det nye året med spenning over hva du nå finner på!

    3. åååh, så koselig med alle bilder. Føler nesten at jeg var med på alt! Men bilde av Jarle i sykhussenga gjorde meg trist…. Uff, så skjørt livet er! Takk for flotte bilder og hyggelig lesing! Jeg blir med i 2016 også 🙂 Godt nytt år til dere <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg