Kronen på verket – blomsterstøttene

Etter å ha kjøpt ny gass til sveiseapparatet kunne vi i går kveld ta fatt på siste rest av den første blomsterstøtten.
Den skulle til slutt sveises sammen i toppen, og så skulle kronen på verket på plass…

Se på dette klenodiumet!

Dette er smijernspynt som har stått på toppen av et gammelt smijernsrekkverk et sted i Oslo. Disse godbitene kjøpte vi for nesten et år siden, og de har siden den gang lagt på lur i påvente av å bli brukt til noe helt spessielt. Og NÅ kom den rette anledningen. Nå skulle de bli kronen på verket! 

De får hedersplassen på toppen av blomsterstøttene!

Men det å få den til å stå rett og pent på toppen – var ingen enkel sak. 
Først prøvde vi å neste den fast med stativet liggende på bakken. Det var absolutt ingen suksess, og det var helt umulig å få den til å se rett ut. Så stativet måte reises opp og Jarle måtte klatre opp på en stige for å nå toppen. Men da ble det til gjengjeld veldig fint!

Å rettferdiggjøre hvor fin jeg synes den har blitt – med bilde tatt en sen kveld inne på en låve, er umulig for meg. Men ferdig ble den, og jammen rakk vi å sveise sammen en til!

Nå har vi bare to til igjen å sveise, så er vi ferdig med årets første hageprosjekt!

Og med en værmelding som sier at det skal bli strålende vær resten av uken, så skulle det jammen ikke forundre meg om det blir litt smårydding i hagen til helgen. Det er virkelig vårfølelser som sniker seg inn under huden min nå… 🙂

Og nå en uke etter “rustbehandlingen” kan dere se hvor fin og rusten den første Peonstøtten har blitt…

Akkurat slik jeg ønsket meg! 🙂

#blomsterstøtte #peonstøtte #hage
 

6 kommentarer
    1. natheless: Snart, snart… Jeg er raker ikke enda, og er veldig forsiktig med å fjerne det som ligger av løv i blomsterbedene. Under der kommer det mange små blomster som har frødd seg, og de tar man fort knekken på om man er for tidlig ute. Men det er vanskelig å holde igjen når man egentlig bare har lyst til å sette i gang. 🙂
      Ha en FIN dag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg