Jeg liker høsten også jeg…

I helgen har det vært “rydde og bære inn ting” hage-prosjekt i “Huset på landet”.
Og det skal sies at det er faktisk ganske mye som undertegnede har klart å sette ut rundt over alt! Og jeg tenkte å knipse flotte høstbilder av hagen. Men det glemte jeg i kampens hete. Så det får bli noen bilder fra gårdsplassen i stedet…

Avblomstrede sommerblomster har reist til “de evige jaktmarker”, og lyng, kongler og levende lys fått overta…

Jeg kjenner at jeg liker høsten jeg. Da jeg tok siste innspurt før jeg tok kvelden, smilte jeg da jeg gikk forbi her…

Levende lys og høst – en perfekt kombinasjon! ♥

Lilla lyng og en fremdeles blomstrende rose, pynter opp ved høvelbenken…

Ca halvparten av plantene som må inn for vinteren, står trygt i garasjen – i påvente av at vi skal få tømt lysthuset for møbler.

Slik så det ut på utsiden da jeg tok kvelden i dag…

Potter og kar, som skal settes inn for vinteren – stauder, bærbusker og epletre og syrin som alle skal plantes til et fremdeles ukjent sted i hagen. Jeg trodde faktisk at jeg skulle komme i havn i helgen – men jeg er ikke i en gang i nærheten av å bli ferdig!

Ja.ja… Vi får ta tiden til hjelp. Nå er det fyr på peisen og stekt torskerygg med potetkrem og smør med ingefær og hvitløk som står på menyen. Tusen takk til deg Trond, som så overraskende kom med fisken – og en oppskrift som gir vann i munn! Nå gleder vi oss til et deilig måltid!

Ha en fin høstkveld!


 

7 kommentarer
    1. natheless: Takk for koselig hilsen. Jeg synes det er deilig med høsten og vinteren. Da går vi i “dvale” og lader batteriene slik at vi har masse ny glød når våren og sommeren kommer.
      Vi er ikke så bra på å spise fisk, men det burde vi så absolutt bli bedre på. Har kveite liggende i fryseren, som jeg tenkte å finne en spennende oppskrift på.
      Ha en FIN søndag og ny uke! 🙂
      Line

    2. fruensvilje: Ja, det skal bli godt når jeg blir ferdig, kjenner jeg. 🙂
      Det er ikke overalt vi kan pynte her heller. Men bak i gården er det lunt og fint, så der går det bra.

      Håper å få inn hagemøbler i dag, så er vi snart klare til vinteren. Er det snø på toppene rundt den nå, kanskje?

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Så flink du har vært. Jeg vet jo alt om hvor kjedelig det er med ved-arbeide. Men når den først er i hus, er det veldig deilig med ved! 🙂
      Vinteren må vente litt til!!! For her står fremdeles hagemøblene ute. Skal prøve å få de inn i dag… 🙂

    4. Så koselig med høst og stearinlys. Litt trist når man rydder unna sommeren, men når man erstatter det med annet,så blir det glede igjen. Hørtes godt ut med den torsken. Her har vi mye fisk på menyen, men den varianten har jeg ikke forsøkt. Takk for tipset og ha en vakker ny uke!

    5. Det er mer jobb enn en tror når sommeren skal ryddes i hus ja,men vil en ta vare på ting og planter må det til ) flink du som pynter til høsten også,det nytter ikke her hos oss,til det har vi for mye vinder som tar tak i det som står ute,ikke har eg muligheter å sette det under tak heller,kos deg med resten av hagejobben,så kan du ta ferie og hygge deg inne når ruskeværet dukker opp

    6. Jeg har kappet ved på vedkløyveren til den store gullmedalje, og nå er boden full av ved til i år, og til neste år. Må tørkes en del den jeg har kappet på nå..
      Har fått inn alle hagemøblene under tak. De som skal vell og merke. Kostet, og ryddet bort alle de løste pyntefigurene mine. Nå kan kong vinter komme.. Er i alle fall klar for det selv om jeg nyter høsten så lenge jeg bare kan.. For ikke å snakke om hvilken flott høst dette har vært.:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg