Full av selvmedlidenhet…

I dag synes jeg kjempesynd på meg selv, og det kan godt dere også gjøre. For når noen har vært hos tannlegen og trukket en tann, da er det synd på dem. Og i dag er det synd på meg, siden det er jeg som har måttet trekke en tann.

Så for å ikke drukne i selvmedlidenhet prøver jeg å tenke gode tanker…

Jeg kan tenne i peisen, så det blir godt og varmt… Phø! Det er ikke noe ved her! Nei den må jeg visst ut i mørket å hente først.
Nei, jeg får finne på noe annet…
Jeg kan spise litt mat og ta meg litt å drikke! Phø! “Du må vente i 2 timer”, sa tannlegen.
Hmmm… Dette funker dårlig…
Nei jeg får legge meg på sofaen, og så kan mannen min eller barna mine stelle og dulle litt med meg. Hente boka mi. Og bre over meg teppe. Stryke meg på panna… Phø! Det er ikke noen hjemme her!

Og typisk! Nå begynner den forb… bedøvelsen å slutte å virke!

Nei. Jeg får trøste meg med noen bilder fra lysere tider. Det bruker å hjelpe…

Men nei… I dag så hjelper det ikke.
Jeg synes fremdeles synd på meg selv.
Så med blodsmak i munnen, henter jeg boka mi, legger meg under teppe på sofaen, og venter på bedre tider…

På gjensyn…


 

6 kommentarer
    1. natheless: Tusen takk for trøstende ord. Det trenger man når man har det vondt. Og i hvert fall når man synes så synd på seg selv, som jeg gjorde :-))
      Og nå går alt så mye, mye bedre.

    2. håper du blir fort god igjen,å trekke tenner er ikke bare bare.slike dager er det godt å bli puslet med ja,håper du fikk litt kos når familien dukket opp igjen.Herlige bilder,ja dei kan en drømme seg vekk i ,noe å glede seg til

    3. Men stakkars deg da. Sånt er ikke gøy. Sender deg gode tanker og en godbedringsklem. Flotte bilder var det virkelig. I morgen ser du nok lysere på det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg