Premiere på nytt hageprogram.

Fikk du med deg “Hagen min” som begynte på NRK på tirsdag?
Det gjorde vi!
Vi fikk vite om programmet som skulle lages i forfjor – da de ringte og spurte om å få filme hagen vår. Og filming ble det i juni 2016. Derfor var det med ekstra stor spenning vi dro til NRK sine lokaler for å se programmet sammen med andre hageeiere.

Vi ankom gamlebyen i Fredrikstad, med magen full av sommerfugler.

Inne fikk vi en varm og hyggelig mottagelse, og en omvisning i lokalene.

Deretter samlet vi oss i “miljørommet” hvor vi ble presentert for hverandre og hvor vi sammen så på siste episode av “Hagen min”.

Et herlig bilde av disse to ekte gladjentene som har laget programmet… Heidi Sivertzen-Oksmo og Camilla Næss.


Foto: Tor René Stryger / NRK

Deretter gikk vi ned på spiserommet hvor vi ble servert nydelig mat, og hvor vi skulle se på første episode.

I første episode besøkes hagen til Elsa og Jens Morten Dannevigs i Halden, gjennom fire årstider. Her er huset på vinteren…


Foto: Heidi Sivertzen-Oksmo / NRK

Og sommeren…


Foto: Camilla Næss / NRK.

De sår og dyrker det meste. Her er flotte Auberginer.


Foto: Heidi Sivertzen-Oksmo / NRK

I episoden ble det plantet Lobelia ut og ned gjennom en krukke. Og se så flott det ble…


Foto: Heidi Sivertzen-Oksmo / NRK
Dette står på ønskelisten til Jarle, så det spørs om ikke det blir en krukke med Lobelia her også etter hvert.

I programmet blir vi også kjent med grovsnekker Stine Bjørnstad, gartner Steinar Johansen og kokk Dag Tjersland.


Foto: Heidi Sivertzen-Oksmo / NRK

Med på premierefesten var også det første programmets hageeiere Elsa og Jens Morten Dannevig.

Og jeg var der…


Fotografert sammen med Heidi Sivertzen-Oksmo og Camilla Næss

Og her sammen med snekkeren i programmet, Stine Bjørnstad…


Jeg blir så glad av å være sammen med blide og glade mennesker. Og den kvelden så bugnet det av dem… <3

Om du ikke fikk sett episoden og har lyst kan du trykke “her“.

Det som er viktig å tenke på er at alle de hagene som blir besøkt, inklusiv vår hage, ikke er laget for å bli vist frem i et tv-program. Men hagene er laget med masse slit, kjærlighet og egeninteresse. Ingen av oss er gartnere men bare glade i å være i hagen. Og det er derfor jeg synes det er så fascinerende å se slike flotte hager. Tross alt… Dette er jo “bare” er en hobby.

#hage #nrk #hagenmin #hageprogram

10 kommentarer
    1. Så koselig blogg. Denne må jeg jo bare følge.
      Har ikke fått sett den nye hageserien på NRK ennå. Men har tatt det opp så nå gleder jeg meg til å se på det.
      Ha en fin helg!

    2. jeg fikk med meg første episode og jeg har tenkt å se alle )) og gjett om jeg gleder meg til å se deg og din hage da )) ,og den første ,ja jeg misundte dei den flotte grønnsakshagen ,den var herlige

    3. Syns det var et utrolig fint hageprogram og for noen flinke folk!! Både programlederene og de som eide hagen! Usikker på om jeg skal prøve meg på asparges, men jeg skal hvertfall så artisjokker 🙂
      Gleder meg til neste program og selvfølgelig til du og Jarle skal komme 🙂
      Men Line….hvor ble det av Japan???……
      Klemmer <3

    4. Jeg så dette første programmet på nett-tv, og likte det kjempegodt. Det er supert at de følger den samme hagen gjennom sesongen i ett og samme program. Og at de besøker erfarne hagefolk som andre kan lære av. Dette er inspirasjon, kanskje også noen mindre engasjerte mer “plikt-hagefolk” kan få opp øynene for hvor kjekt det er med det som spirer og gror…
      Og programlederen var sympatisk og flink.

    5. Jeg gleder meg til å få se fra hagen deres. Jeg har jo fulgt med via blogg i noen år. Jeg har sett første episode og kommer til å se resten. Jeg liker konseptet med tema for hver episode og likte også måten episoden var bygget opp på. Det var flotte bilder, mye å lære og trivelige mennesker. Følte nesten at jeg var på besøk, jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg