En sommer uten hageprosjekter

Dette er den rareste sommeren jeg har hatt noen gang. Alle de hageprosjektene og målene jeg hadde for sesongen har rett og slett ikke blitt gjennomført. Vi fikk satt opp fontenen, og that`s it liksom. Ikke har jeg tatt noen særlig bilder heller, og det gjør ikke akkurat blogging noe særlig enkelt. 

Men Jarle, han hadde et prosjekt i år. Han er såååå kjeeeeeedelig når han finner på egne ting. For Jarles prosjekt var å grøfte og oppgradere vår 900 meter lange vei. Og da valgte han å bruke en uke av ferien vår til det. Og mang en kveld, og fridager til det. Og det betydde jo at jeg dermed mistet både “Jarle-musklene” og redskapen til det jeg trengte hjelp til. Og det er sikkert derfor ikke jeg har fått gjennomført mine prosjekter. Sukk…
Men for all del… Det har blitt mange timer i hagen allikevel. 

Og så fikk vi se vår egen hage på tv… 

 

Og jammen var vi med også…

Vi har vært på hytta…

Vi har spist masse god mat…

Vi har slappet av…

Og vi har kost oss… 

Hatt mange stille og varme kvelder på verandaen…

Vi har kjøpt oss en røykmaskin, som vi egentlig skal ha i et fremtidig hageprosjekt, men som jeg bare måtte ta i bruk…

Og så gror det seg til…

Og blomstret så fint…

Og plutselig er sommeren forbi…

Nå er hagemøbler satt inn, lysthuset fylt med planter for overvintring, vedskjulet er fullt av ved, og vi koser oss inne.
Det er jo deilig det også da.

På torsdag kjøpte jeg meg nye halmkranser, som skal henge på dørene. Så i dag skal jeg ut i skogen og plukke litt som jeg kan pynte med. 
Men først skal jeg kose meg litt til på kjøkkenet med kaffen mens det knitrer så koselig i grua. 

Med ønske om en fin søndag!


7 kommentarer
    1. Herman: Det er jo til deg det jo… <3
      Men du skjønner det, Herman-gutten til Mimmi, at du skal få et helt eget innlegg. Må bare snakke med mamma`n og pappa`n din først. <3

    2. lulltove: Takk for hyggelig hilsen. 🙂
      Saken på terrassen er en gass-peis. Og røykmaskinen, det er en finurlig sak. Den går på strøm, og vibrerer slik at det kommer røyk. Hvordan dette egentlig skjer, aner jeg ikke. Men fasinert av den – det er jeg! 🙂
      Klem Line

    3. Så herlig oppdatering 🙂 Nydelig beliggenhet på hytta 🙂 Og huset deres ser jo ut som et lite slott 🙂 Ble veldig nysgjerrig på den saken med åpen flamme på terrassen og røykmaskinen…… Hva i all verden er det? Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg