Tid for selskap

Nå har omsider høsten kommet, og høsten den har jammen i meg snart passert. Nå er det snart vinter og tid for juleforberedelser.

Åååå!!! Som jeg elsker den tiden! Ja jeg elsker sommer og hage, men jammen er det godt når mørket kommer, og arbeidsdagen er over, og man bare inne. Noen kvelder kommer arbeidslysten til meg, og jeg rydder i skaper, eller vasker vegger og tak. Det er slike ting jeg ikke en gang vurderer på en vår- eller sommerdag. 
Men jeg må jo faktisk vaske og rydde litt inne jeg også. Og for meg, så passer førjulstiden til det.

En annen ting jeg elsker med denne tiden, er selskap. Nå har vi plutselig tid til å invitere venner en kveld. Ikke misforstå… Vi ønsker venner velkommen hele året vi, men nå inviterer vi. Inne. Jeg dekker bord og lager mat, og mørke høstkvelder blir til mange hyggelige sammenkomster. Oftes på kjøkkenet, men det er jo hyggelig å bruke spisestuen også.

Og nå sist inntok gjestene spisestuen, og anledningen denne oppdekningen var hyggekveld for damene i Drambuidene. 
 

Bordet ble dekket med brun lin-duk, dekk-tallerkener, lin-servietter og kongle-vaser fra Fredrikstad blomster…

Ja jeg har sagt det før, og sier det igjen… Det er slik at jeg finner ofte interiør jeg liker, i blomsterbutikker! Det er jo ikke slik at det bare er blomster i en blomsterbutikk lenger.

 

Gamle eike-nøtter, orkidè blomster fra en stueplante, lys fra matbutikken, og gamle lerkegrener i plastikk… 

 

Lin-servietter i fargen plomme, i en bastserviettring… 

Bordet dekket og klart til en hyggelig kveld…
 

 

Nå har Jarle og jeg tatt ut noen av de siste feriedagene våre.
Ikke skal vi reise bort. Bare være hjemme. <3
Nå skal jeg kose meg! Jeg skal pynte opp ute med granbar og lys, jeg skal fortsette med ryddingen i skaper, vaske kjøkkentaket og veggene, kanskje til og med male litt!

Deilig det også da. Og få tatt et lite røsk inne.
Kanskje skal jeg til og med ta meg en tur til byen. Se litt i butikker, gå på cafe… Det er det jammen lenge siden jeg har gjort!!!

Tror dette blir en knall-fin uke jeg!

Med ønske om en fin kveld…


 

#bordekking #tablesetting #interiør #interior #spisestue #diningroom

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er vel slik noen år, at det er andre ting en julen som må prioriteres. Men da blir det kanskje en deilig, rolig jul på hytten neste år da… 🙂

    2. For et nydelig bord! Brunt og gull er jo såå pent <3
      Tenker damene syns det var hyggelig å sette seg til bords her..
      Trenger en vindusvask her også så jeg får se om temperaturen er på min side en dag denne uken.
      Heldigvis er det mørkt når jeg drar på morgenen og mørkt når jeg kommer hjem så da plages jeg ikke alt for mye av det synet 😉
      Nyt ferieuka og gjør det du har planer om og kos deg <3
      Klemmer

    3. du er flink til å skape hyggelig stemning 🙂 kjekt å komme inn til et så vakkert dekket bord.Ja en må ta seg av det som er inne i et hjem også,og det tror jeg du gjør masse 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg