Siste dag jul i Huset på landet

Nå begynner jeg virkelig å forstå at min alder har passert ungdommen, og raser av sted mot alderdommen. Og det største tegnet er vel at tiden går så utrolig fort! Jeg fikk med meg at jeg i midten av november, begynte å kjenne på julefølelsen, men måtte da holde igjen med pynting frem til 1. desember. Og vips! Så var det siste helg før julaften, og jeg hadde ikke pyntet noe, og jeg hadde heller ikke bakt en eneste julekake! Og nå! Nå er julen over og i kveld skal det feires overgangen til et nytt år. Er det ikke rart? Håper inderlig det er flere enn meg som har denne “tiden-går-så-altfor-fort-følelsen”, hvis ikke tror jeg at jeg må oppsøke lege eller noe.

Men jul ble det.

Peisen fikk sin tradisjonelle pynt med einer og julepynt..

 

Juletre kom i hus, og jammen må vi ha vært snille i år. For se den pakkehaugen!

 

Tv får stå på, for vi må jo få med oss “Tre nøtter til Askepott” og “Reisen til Julestjernen”…

 

Jul i hver en krok…

 

Varme fra peisen…

 

Litt julegodt må man ha…

 

Og i spisestuen dekkes det til julemiddag…

 

Etter et sterkt ønske fra mannen i huset, ble dekk-tallerkenene sløyfet, men det ble jo pent allikevel… 

 

Så var det klart til å ta imot gjestene. Med fakler og rød løper…

 

I år feiret 7 store og en bitte-liten gutt, julen i sammen her hos oss. Vil du hilse på familien min, så kommer de her…

Dette er eldstejenta Tonje og det nye tilskuddet i familien, hennes sønn og vårt barnebarn Herman…

 

Og Herman har også en pappa…
Dette er Rune.

 

Så har vi mellomstejenta Stine og yngstejenta Sara…

 

Så har vi mamma`n min, Kari…

 

Og til slutt…
Min kjære mann Jarle og jeg…

Tror du ikke vi fikk besøk også…
Hils på nissemor… 

Ja julen kom og julen gikk…
I morgen ryker den ut igjen. For nå klør det skikkelig i “rydde-bort-julen-fingrene” mine.

Men først skal det gjøres klart til nyttårsfeiring. Og her skal kvelden feires hjemme med gode venner og familie. Vi gleder oss!

Ønsker deg en riktig fin nyttårsaften, og alt godt for det nye året.

Håper vi “ses” i 2018.

#jul #husetpålandet #familie #juletre #julepynt 

10 kommentarer
    1. natheless: Takk for hyggelig hilsen, søte deg. <3
      Ja julen er deilig, men når nyttår kommer venter jeg på ny vår og lysere tider. Må bare gjennom et par-tre måneder med vinter først... 🙂

    2. Godmorgen <3
      Og vi var de heldige som var gjester hos dere igår.
      Tusen takk for en veldig hyggelig kveld ...som alltid med dere.
      For ikke å snakke om den fantastiske maten!
      Idag angrer jeg for at jeg ikke orket mere igår.......
      Godt Nytt år <3
      Klemmer

    3. koselig julehjem,men det klør nok ikke å få den ut riktig ennå,venter iallefall til neste helg :)) ellers må jeg få gratulere deg som bestemor,det var en skjønn liten gutt,vi venter vårt 5 barnebarn i mai og gleder oss veldig til det :=) godt nytt år til deg og dine

    4. Så koselig å få titte inn til dere med julepyntet hus og familie. Ja, tiden går alt for fort her også. Jeg er jammen glad at jeg feirer på gamlemåten med at jula ikke skal ut riktig enda. Her blir det markering neste helg, da skal mine julelys brennes ned. Noen ganger er det jammen godt å få rydde også, etterpå. I dag blir det nyttårsfeiring med familie, og så er vi i gang med 2018. Ønsker deg og dine et godt nytt år og lykke til med det nye året! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg