Offisiell fugletellingsdag.

Kom deg ut!   🙂 I dag skal det telles fugler!
Det er en slik dag hvor alle skal telle fugler ute i hagen, bakgata eller duer på torget om ønskelig. (ikke undulater og pappegøyer – de skal ikke telles!) Og teller du Dompapper – bør de ha fjær!
Statestikk er viktig, derfor skal fuglene telles…

Jeg har et fuglebrett utenfor kjøkkenvinduet. Jeg har også en fuglebok. Så har jeg mat, og da får fuglene mat… Det er viktig å dele! (fuglene spiser IKKE hundekjeks – det har Jarle prøvd ut etter at Maja ikke ville ha dem)

I dag sitter jeg med varetellingslister som skal sumeres. Skal si deg vi har vært flinke til å telle!!! 3-4-5-6…
869-870-871… Jeg ble forøvrig nedstemt da jeg ville forenkle tellingen og foreslo at vi skulle skrive en håndfull skruer…    

Derfor har jeg ikke tenkt meg ut…  Men for all del, jeg skal da bidra!!!

Et blikk ut av vinduet dann og vann… Skal vi se… 1-2-3-4….10! gulspurver og 1 spettmeis…
Se der ja, der kom både kjøttmeis og blåmeis… Flerer spurver….

Ups!!! Borte! 1 stk firbent gul og lysende skapning skremte dem!

Ok, da jobber jeg litt igjen…

Nææææ… Tror dere ekorn på fuglebrett skal telles?

Hyggelig er det i hvertfall! Men fugletellingen min går heller dårlig…
Resultaet blet:
Gulspurv: 14
Tertitt:3
Spettmeis: 2
Ekorn: 1
Strihåret dachs med vest: 1

Godt at jeg sitter inne, med en varm kopp kaffe, og med alle listene mine… 

Ha en herlig lørdag!

Line♥
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg