Dilla

Har du dilla på noe?

Det har jeg!

Egentlig så har jeg dilla på noe ganske ofte! Men jeg bytter på det jeg har dilla på…
Forstår du?

Jeg skal utdype meg:
Akkurat nå har jeg dilla på blogging…
Jeg har ikke helt peiling på dette med blogging, og hva er egentlig poenget?
Men jeg synes det er gøy å blogge, så derfor gjør jeg det.

Jeg har i perioder dilla på jobben min… da holder jeg med jobbrelaterte ting hele tiden.
Så har jeg perioder som jeg har dilla på tegning og maling…
Jeg har plutselig dilla på ting til huset! Da handler jeg nye pynteting, og pusler og pynter i huset…

Nå er det snart vår, og jeg merker at jeg begynner å få litt hagedilla igjen…
(det har jeg hver eneste vår)
Så nå begynner det å klø litt etter å rydde og plante i kasser, urner og i hagen.

Jeg tror jeg har grønne fingre, og planlegger drivhus og flotte blomsterbedd!

Men jeg må nok dessverre inrømme (etter at min kjære mann har fortalt meg 100-vis av ganger…)
at jeg ikke har grønne fingre…

De er faktisk ikke så mye som lysegrønne engang!

Du skjønner, jeg hater å vanne!!! Å vanne, det er noe av det tregeste jeg gjør!
Og uten vann… da dør faktisk blomstene…
Forstår kanskje hvorfor mannen min kaller mitt sårt savnede drivhus for "kappellet"?

Det er at nemlig sånn at i slutten på juli … da har jeg ikke hagedilla lenger…
Det er nemlig da "ikke gøy å vanne-perioden" min starter…

Så da har jeg ikke hage dilla lenger…

He-he-he…

Men jeg bryr meg ikke så mye om den perioden, for det kan jo hende at den ikke kommer i år…
Så derfor går jeg snart igang med stort mot!
(det er faktisk utrolig mange blomster som klarer seg, etter litt intensiv vanning, når de er halvdøde…  :-))

Og hvis jeg gjødsler litt… Vips så har jeg levende og i perioder, veldig flotte blomster!

Så har jeg jo faktisk en jordfreser!
Og derfor tror jeg helt sikkert at kjøkkenhagen, som ikke ble så bra i fjor, kommer til å bli helt fantastisk i år!!!

Jeg ønsker meg selv lykke til og ser frem imot en frodig og blomstrende sommer!

Line ♥ 
Ups… Kom akurat på at jeg i januar, skulle ha vannet de bortstuende rosene mine…
Kanskje i morgen…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg