Nu børjar det!

Ja nå begynner vårfornemmelsen kjenner jeg…

Ikke fordi det ser ut til at våren har kommet ute. Nei snøen daler ned i dag også…
Men, det er fordi jeg i dag har sett på hagefilmer, og nå kjenner jeg at jeg virkelig ser frem mot en varmere årstid!

Nå skal jeg ta frem blyant og papir, og starte planleggingen av to nye blomsterbedd.

Det siste jeg gjorde i høst, var å rive den gamle steinmuren som støttet et, stakkarslig og alt for grunt blomsterbed. Da huset ble bygd ble området rundt huset fylt opp med stein, uten videre tanke på eventuelle blomsterbed.
(dumt…)

Her har vi planer om en ny støttemur, og det skal plantes forskjellige stauder  i fargeskalen, rosa, hvit og blått.

Nå starter den vanskelig jobben med å finne disse plantene, som i tillegg også skal blomstre i hele sommerperioden…

Muren skal også gå på den andre siden av trappa, (som forøvrig skal erstattes med en ny) og rundt lysthuset.

Her ser jeg for meg 4 stk rosa klatreroser og noe lavt blomstrende foran…
Tenk så romantisk å sitte inne i lysthuset med disse rosene slyngende rundt vinduene… :

Constance Spry, en slyngrose som blir opp til 3,5m.
Den er hardfør, faktiskt opp til sone 5, og da er det vel håp om at også JEG kan klare den…
Har også tenkt å legge opp selv-vanningssystem, og da dere!!! – da, går det nok bra tenker jeg!

Nå er jeg i hvertall i gang med å planlegge, og lurer på… hvis jeg bestiller noen tankbiler med varmt vann, kanskje jeg får bort snøen  slik at jeg kan begynne!

Ha en fin kveld!

Line ♥
.

2 kommentarer
    1. Hmmm… varmtvann sa du? hihi… Den samme tanken har slått meg 🙂 Jeg vil ut og pusle i hagen jeg også 🙂 Vi gleder oss over at vi kan lese om våren og nye fine rosebusker, og så vet vi at den plutselig er her! Gleder meg til videre lesing 🙂 Stor stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg