Husets og min stolthet…

Nå er det ny utfordring hos Anetteshus.com igjen! Og det er alltid morsomt :-))

Jeg tar med meg “super-pocket kamera” og knipser i vei.

Men først vil jeg fortelle historien bak stoltheten vår…

For flere år siden var vi på firmatur i Praha.

Da kom vi over en krystallkrone som var sååå lekker!!!  Men som de pyser vi var kjøpte vi ikke den!
Vi hadde hørt at det var lett å bli lurt om du ikke kjøpte i riktig butikk osv…! – Og vi var jo ikke sååå lettlurte, nei!
Så vi kom faktisk hjem fra krystallens MEKKA, uten så mye som en bitteliten krystallbit!
Neida, vi er ikke lettlurt!!!  VI ER DUMME!!!

Av frykt for å bli lurt av noen vi ikke helt vet hvem er, angret vi vilt og uhemmet i flere år!!!
Og krystallkronen – den var i våre tanker  – og ble aldri glemt…

Mang en kveld satt vi og snakket om den flotte krona vi kunne hatt, (IGJEN) lurte vi på om det fantes noen mulighet til å få tak i den uten å reise dit selv! Har tidligere spurt flere om de vil kjøpe med for oss… men de hadde mer enn nok med det de skulle ha selv… 

Så kom vi på en ide… Vi hadde nummeret på kronen, men ikke mulighet til å reise til Praha selv.

En venn av min tante kommer fra Praha, og reiser dit jevnlig… Kanskje hun kan kjøpe den for oss?
Etter en hyggelig telefonsamtale virket det som om drømmen var et skritt nærmere!!!

Den fantastiske Margaretha reiste til Praha… Og kjøpte den fantastike krystallkronen for oss!

Nå var den betalt… men fremdeles i Praha…

UPS… Redd igjen…

Etter flere telefonsamtaler med transportbyrå… betaling av mva… og transport… SÅ – endelig kom den i 2 pappesker levert på jobben min!

Nå gjensto det bare og se om det var riktig krone! Og at den var like hel…

Skummelt…

Men hel var den – så det var bare å starte monteringen. For jammen kom den i mange deler :-))

Nå har vi hatt den et par år, og stakkars, den har ikke mye glans nå.
Skal bare få mannet meg opp til å demontere den igjen, for så å vaske, og så montere den igjen…

Til helga kanskje… :-))

Ønsker dere alle en fin kveld!

 

7 kommentarer
    1. God morgen.Må først få si att det var utrulig kjekt å få oppleve deg og din familie live:))jeg utsatte kvelsmaten min i lag med ett par andre damer og fulgte med på tv programmet,og for en herlige datter hum fikk meg virkelig til å le høyt samtidig som eg fikk gåshud:)))
      Så var det lyskrunen,den var fantastisk,for å lette rengjøringsarbeidet kan du lagge noe på borde og spraye krunen med vindusvask og så tar du eg fibro klut og tørker krystalleneså godt du kan:))det gjorde vi i jobben min hos ISS.Trur det finnes en spray som er beregnet på slike kruner også spør på en lampebutikk.

    2. For en historie da:o) så gikk det bra til slutt og dere kunne slappe av når den vakre skapningen var i hus tenker jeg.
      Takk for hyggelige ord om plantebordet mitt da du:o) ja.. nå kan vi snart innta hagen i shorts og med hagespade i den ene hånda og en sekk med jord i den andre, ikke sant? ;))
      Heerlig!!
      Kos og klems fra Line

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg