Alt man har planlagt…

Det er en deilig tid vi er inne i nå…
Etter måneder med mørke, snø og kulde, er vi nå inne i en periode hvor alt skal gjøres.

Nå er vi ferdig med veden, Det siste treet en gammel rogn – som har stått på gården i all evighet, som nå har gått over til de "evige jaktmarker" er nå  felt,, kappet og klyvd. Så kan veden ligge å nyte varme sommerdager før vi tar den i hus til høsten…

Utført!

Da er årets første prosjekt utført!

Så har vi fått gjødsels-sprederen som vi har kjøpt, bestilt gjødsel fra Mølla, den kommer i morgen – så gjenstår bare å få den spredt på jordet…

        V     Utført: 24. april!

Følgende prosjekter gjenstår:
Plante i skråningen over granittmuren vi satt opp i fjor.
Så har vi planlagt å vaske huset…   Før det skal males 🙂
Legge inn vann og kloakk,  på hytta til modern og fadern, siden det nå endelig har blitt kabler over til øya som hytte er på!
Lage ny trapp fra verandan til hagen.
Rive den gamle "steinfyllinga" som jeg har laget som støttemur
For så å sette opp en ny med granittstein. 
Kjøpe nye blomster/stauder/roser og plante disse i et helt nytt bed! (gleder meg)

For ikke å glemme grønnsakshagen! Den ble ikke så bra i fjor, men jeg prøver meg igen…
(Den som gir seg har tapt!)
Og jeg som var så heldig å få jordfreser i bursdagsgave i fjor! Den gleder jeg meg til å bruke!

Vi har en gammel vogn stående fra "gamledager. Lurte på å plante den full av jordbærplanter…

Tenkte å sette den på gresset i solen 🙂 Og håper at rådyrene ikke skjønner at den er full av bær!

Vi har litt av hvert å pusle med i hvertfall…

Ha en fin kveld!

Line ♥

6 kommentarer
    1. Hei Line 🙂 det høres virkelig ut som dere har masser å gjøre. Da håper jeg dere synes det er gøy da, for det kan jammen være slitsomt uten ordentlig med motivasjon!
      Gratulerer med premie forresten! Det var vel moro:)
      Ønsker deg en god start på uken:)
      God klem fra Line

    2. Hei alle sammen!
      Det er så hyggelig at dere legger igjen en liten hilsen… Tusen takk!
      Ja det er litt å pusle med nå…
      Turen til Tallin ble utsatt – heldigvis får vi den en annen helg istedet…
      Ha en strålende dag!
      klem fra Line

    3. Hei Line, blir helt andpusten,jeg…. du er et “arbeidsjern”.
      Ble ingen tur på dere forstod jeg, ha en fin helg og hils til K.
      Klem

    4. jaaa:D det var lurt! da skal jeg reise ut senere i dag og titte litt her og der, men jeg er sikker på at det hvite på jysk som jeg hadde bilde av, at det er perfekt:D

    5. hohoi! Her var det bare å brette opp skjorteermene, skjønner jeg. Men jammen er det artig å noen prosjekter på gang også!
      Hege O)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg