Mer luking

Nå er jeg visst inne i luke og barkeperiode 🙂
Bak støttemuren i gårdsplassen har vi plantet krypmistel og krypeiner.
Men siden det er så mye pukk bak muren, har ikke disse stakkarene
så gode vekst villkår.
Men ugresset har det visst godt nok!!!

Det er bare å ta på seg regndressen!
For det finnes ikke dårlig vær – bare dårlig klær… 🙂

Jeg hadde visst et veldig dårlig lukeår i fjor – og det får jeg igjen for i år!

Støttemuren på gårdsplassen er totalt 37 meter med ugress!
Så her gikk det med mye tid og mange trilleborlass med ugress.

Her er den første delen ferdig luket!
Så fylte jeg på med jord , kompost og kugjødsel, så nå må de buskene
bli glade håper jeg!

På med bark og endelig ferdig!


Krypmistelen har flotte røde bær!

Tok med et bilde av en valmue som blomstrer så vakkert!
Det er ikke mye som blomstrer i hagen min i år, siden jeg har spadd opp
de beddene som det var vårblomstring i.
Men neste år – da skal det blomstre!

Resten av barken gikk med i skråningen nedenfor huset.
Da var det siste barkeinlegg for i år 🙂

Ha en riktig fin lørdagskveld!

Klem fra Line ♥
 

7 kommentarer
    1. Hei McIvers!
      Takker så mye for kommentar 🙂 og du har så klart rett!
      Det er en akeleie. Men du skjønner jeg er fryktelig dårlig på blomsternavn. Bare blomstene er pene – holder det for meg :-))
      Klem fra Line

    2. Hei! artig blogg, koselig side, og riktig proft oppsett!
      Jeg snublet over den for jeg sliter med luking jeg også.
      Fine bilder du får frem! Jeg er imponert. men det er vel ikke en valmue, den blå der? er ikke det en akeleie? Vel, fin var den!
      Hilsen fra vest.

    3. Hei alle dere kjære!
      Dere som selv er bloggere vet jo selv hvor hyggelig det er med kommentarer. Derfor takker jeg igjen!
      Det er mange innom, men få legger igjen spor. Synd…
      Jeg er så heldig å bo på en gård, hvor jeg er odelsjente, og driver jorden sammen med min samboer. Vi har en hage på nærmere 4 mål + gårdstunet. Så det er mye å holde i orden. I tillegg kan jeg ikke noe særlig om blomster og planter, men jeg gjør så godt jeg kan.
      For tiden går det mest i å bygge murer og vedlikehold. Men etter hvert så vil det forhåpentlig blomster hos oss også!
      Glad for at dere kommenterer!
      Hyggelig at også Berit og Lokki la igjen en kommentar! De har blogger registert i hageblogger, som jeg var innom idag…
      Stor klem fra Line.

    4. Jeg har liksom ikke hatt noe å luke jeg før i år. Og jeg har heller aldri syntes at det har vært noe gøy med hage og derfor aldri vært noe flink. Men nå i pr har det jammen tatt fart!:) til og med luking synes jeg morsomt nå! Jeg leser alle hageblad jeg kommer over, og er på hagesider på nettet så fort jeg har mulighet. Og så er det siden din her nå da Line..du gir sååå mye inspirasjon. Det er virkelig gøy å følge og se. Jeg skjønner jo at du har noen mål mer enn meg her, og at det jeg gjør blir lite i forhold, men likevel..jeg skal jo også barke skråninger og plante, lage støttemur og alt det derre der;) Så, takk for at du deler! Kjempegøy.
      Klemmer i fleng fra Line;)

    5. Hei og takk for hyggelig kommentar.
      Nå har jeg kost meg her hos deg, og er imponert over den flotte hagen, huset og alt dere gjør. Det må være en stor tomt dere har.
      Lykke til med masse arbeid.
      Fortsatt god pinse.

    6. SÅ flott det ble!! Og for et hjem dere har – helt strålende vakkert!!
      Deg kommer jeg tilbake til flinke bloggvenn – her er det SÅ mye flott!
      Tusen takk for hyggelig besøk hos meg – vi blogges nye bloggvenn :))
      Fortsatt God Pinse!
      Klem Lokki

    7. Så flink du har vært! Nydelig ble det. Det er det som er ‘moro’ med luking, du ser så godt resultatet av arbeidet og blir fornøyd med deg selv etterpå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg