Travle dager

Det har desverre blitt lite hagesysler på meg de siste dagene..,
 
Pinsen har gått med til å male huset, lysthuset og tørkestativet!
Riktig så effektive har vi vært 🙂

Jeg liker overhode ikke å klatre i høyden!
Her må Jarle trå til…

Men tørkestativet som Jarle lagde til meg er en fornøyelse å male…
Riktig så fornøyd med å slippe å ha kles-snoren fra tre til tre! 🙂

Han har virkelig lagt arbeid i dette. Tilogmed freset pyntespor i det…

Mens jeg var i siget, fant jeg frem disse gamle blomsterurnene
som også fikk et strøk maling!

Riktig fornøyd med denne!

Her blir jeg nesten brydd over hvor ille det var!
Etter runden med høytrykksvasker`n forsvant det som var av maling!

Enda godt det ble pent til slutt!
Rekkverket skal få et strøk til, om noen dager…

Nå skal vi være bønder en periode igjen!
Vi har sådd Rug, noe vi aldri har hatt før. Og jeg skal love deg at den vokser!
Faktisk 25 cm på to dager!
Så nå må vi kjøre på med stråforkorting, slik at vi ikke blir borte i høy åker 🙂

I tillegg må det overgjødsles igjen…

Ellers har jeg kjøpt nye jordbærplanter som skulle vært plantet i den gamle vogna.

Men etter en befaring, så er den så forfallen at den må restaureres før det kan plantes i den!
Så da blir det for 2. år på rad – jordbærplanter på feil sted!

Men jeg har jo for vane å bli litt ivrig på plantesenteret! Kjøpe først – tenke etterpå!

Ha en fin-fin kveld!

Klem fra Line ♥

5 kommentarer
    1. Hei alle sammen!
      Skal si jeg har dårlig samvitighet nå… Har ikke tid til å blogge om dagen!
      Vi har hatt en stor messe på jobben, og har og den krever mye av tiden min.
      Men jeg takker for at dere alikevel har tatt turen innom!
      Kommer sterkere tilbake!
      God klem fra Line.

    2. Så vakkert det blir!! Jeg sier det igjen – huset er sabla lekkert altså!!!
      Og så fint med malte potter – storveis lekkert det også!
      Ja ting blir ikke akkurat som man planlegger – alltid – , men til neste år ja da skal du se at jordbærene kommer på plassen sin – i DEN stilige vognen, noe å glede seg til :))
      Ønsker deg en herlig uke!
      Klem lokki

    3. Hei.
      Koselig blogg du har… Fantastisk hus og hage!
      Maling ja, det er ikke min sterke side, det er for det meste mann i huset som tar seg av det her…så steller jeg for det meste i hagen:)
      Jeg kommer veldig gjerne tilbake her!
      Anita

    4. Så lekkert tørkestativ! gosj. Herlig med slike faste installasjoner, som tåler vind og vær 🙂 (og lekker farge du hadde valgt, den stikker vel ikke like mye ut som om den hadde vært hvit, samtidig som den ikke er forsøkt kamuflert.)

    5. Ahh..du har jo fått akkurat et slikt tørkestativ av din mann som jeg har ønsket meg..og skal få laget av min mann:)) hihi. Flinke menn vi har!
      Jeg hadde faktisk en liten jordbæreng selv jeg..som jeg måtte flytte da vi gjorde om på tomta for to år siden. Her om dagen fant vi igjen flere planter..selv om jeg da trodde jeg hadde plantet om alle sammen et annet sted. Litt moro det da 🙂
      Dere får det sååå fint. Riktig flinke! Ja, er det ikke deilig med nymalt?!!
      God klem fra Line (som faktisk malte igår selv..men det var noe hjemmesnekrede greier..spennende. Blogger om det noe senere når den er helt ferdig;) )

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg