Endelig planting!

I går var jeg på hagesentere for å handle!   Jippi!!!
Endelig!
Jeg har aldri plantet så sent før, men siden det har vært en så travel vår
valgte jeg å vente. For jeg er jo så dårlig på vanning når jeg har mye å gjøre…

Utvalget på hagesenteret var noe labert, men jeg ble fornøyd. Og da er det bra!

Her er noe av det som ble med hjem:

Etter å ha tatt frem urnene, kom jeg på at noen av dem skulle vært malt på nytt,
men det får vi ta til neste år!

Jeg ønsker meg en planteplass! Med benk, hyller og redskap på et sted.
Men det har jeg ikke, så derfor blir gårdsplassen gjort om til en. 🙂

   

I tønna står det hvite prestekraver og rød petuia

   

I disse krukkene ble det plantet hvit stokkrose, rosa lavendel og hvit henge"blåmann".
Jeg er så dårlig på navn!  🙂

De ble plassert i hjørnet på den ene siden av terrassen, enn så lenge…
Siden vi fremdeles ikke har fått frem alle havemøblene…

Så var det de stakkars jordbærene da…

De skulle jo vært plantet i den gamle hestekjærra,..
Men den må restaureres først, så da ble det disse urnene (som også skulle
vært fiksa på).

På hver side av garasjen plantet jeg tre hengepelargonia i potter jeg hadde fra i fjor.
De har en vakker, dyp rødfarge jeg aldri har sett før. 
Det skal bli spennende å se hvordan de gror seg til.

  

I de urnene som ble malt hvite tidligere i år, plantet rosa pelargonia, en
småblomstrende petunia og hvite "hengeblåmann"
Er det mulig… Hva heter de igjen???

 

En ble plassert foran lysthuset og en ved trappen.

Rosa hengepetunia  henger på hver side av utspringet. De pleier å bli kjempestore!

I tillegg har jeg plantet litt ved inngangspartiet tidligere…

     

I dag skal resten av utemøblene settes frem, så da kan sommeren komme!

Ha en fin-fin søndag alle sammen!

Klem fra Line ♥

2 kommentarer
    1. Hei leirabestas!
      Så hyggelig at du fant bloggen min 🙂
      Hengelobelia – JA! Det var det… Jeg er så fryktelig dårlig på navn 🙂 Bare det er pent er jeg fornøyd!
      Og det hadde sikkert vært hyggelig! Jeg jobber i hagen din – og du baker boller! ;-))
      Ha en fin dag!
      Klem

    2. Skal si du hadde en fantastisk flott hage,og dei kvite hengeblåmennene dine er nok hengelobelia.
      Jeg såg bloggen din hos altvel og ble nyskjerrig,har lyst å følge bloggen din for den var flott.Jeg bor på landet jeg også,har litt problemer med slitasje,så nå prøver jeg å gjøre hagen litt mer lettstelt.
      Skogstrolla dine var superskjønne,for ikke å snakke om bord og benk med hjul på,skulle hatt deg til å hjelpe meg med min hage

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg