Der forsvant grønnsakshagen!

Jeg har nemlig IKKE grønne fingre! Ikke så mye som et snev engang!

I boden ligger det fremdeles 40 tidligpoteter som ikke kom lenger enn i posen fra gartneriet…
Jordbærplatntene ble i siste liten reddet og satt i urner, men de kom ikke dit de egentlig skulle…
Frøene med Redik, gulerøtter, forskjellig salat og sukkererter ligger fremdeles i pakkene sine…
Og for ikke å snakke om alle de forskjellige rosa sommerblomstene jeg skulle plantet i det halveis gravde bedet…

Hadde jeg bare hatt tid til å få dette i jorda hadde det kanskje gått litt bra – siden det har regnet så mye i år.
For jeg er dårlig på å vanne!

Det gjelder å velge de riktige plantene! De som så og si klarer seg selv – de kan Line ha! :-))

Det jeg har tenk til å gjøre nå, er å lage et lettstelt miljø med grønne planter, og stauder som blomster i rosa nyanser.
Men jeg har ikke helt bestemt meg hvordan det skal bli…

Kom gjerne med innspill!!!

Solen er bare tilstede en 5-6 timer, og det er sandgrund – så jeg må velge noe som tåler dette.

Her er bilder over den stakkarslige grønnsakshagen som nå bare rommer ugress…

Etter noen timers luking i går, åpnet slusene seg og regnet pøste ned.
Men noe hadde jeg fått bort!

Denne hestevognen har jeg lyst til å ha stående innimellom.
Ser for meg for eksempel erteblomster som klatrer i hjulet…

Og kanskje en krakk kan bli stående et sted…

Jeg liker stier eller ganger – men det får jeg liksom ikke til.

I dag skinner solen, så jeg tar på meg arbeidstøy og fortsetter lukingen.
Så får vi se hvordan det går. "Rom ble ikke bygd på en dag"  :-))

Ha en fin dag!

Klem fra Line ♥

2 kommentarer
    1. Jeg syned du får til så mye jeg Line. En grønsakshage lar du vel ikke knekke deg;) Virker som du har masser av stå-på-vilje og motivasjon ivertfall. Og det jeg har sett av det du har fått til, har vært imponerende ivertfall!!
      Har lyst på grønsakshage jeg også etterhvert, men det er så altfor mye annet å ta tak i her først. Neste vår skal vi bygge på og gjøre ferdig huset..da blir det nok ikke så mye hagearbeidet. Mest vedlikehold ivertfall;)
      Veldig morsomt og fint å se huset fra den vinkelen. Har sagt det før…men nyyydelig hus og tomt!
      God klem fra Line

    2. Du har iallefall ett godt utgangspungt.Jeg har heller ikke grønne fingre,og grønnsaker blir spist av snigler.Jeg prøver å bygge opp en hage basert på vintergrønt og rhododendron da eg har sur jord.Blomster vil etterhvert bo i krukker og ikke i bedd,iallefall ikke ett stort bedd.Som du sier Rom ble ikke bygd på en dag.Skal bli artigt å se kor du får det til med hestevogna

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg