Skattejakt.

I går skulle jeg bare lete etter noe på stabburet…

Et stabbur kan inneholde så mangt.
Men, det er slutt på den tiden da mat ble oppbevart der.
Nå er det stuet fult av gamle og nyere ting. 

Lyst til å bli med inn?  :-))


Stabburet er fra slutten på 1800 tallet.
Det ser ut som det gjorde den gangen, bortsett fra ny takstein.


Da åpner vi døren…   🙂


Den gamle trappen hadde nok hatt en historie å fortelle om den kunne.


I hylla i trappoppgangen fant jeg denne gamle flaskeholderen.
Den får bli stående i første omgang.

Hmmm…
Melkespann! Et sånt kunne jeg plassert ved "vognmøblene"….
Det tar vi med!

Uff… Nei, har ikke lyst til å begynne å tømme de eskene…
En annen gang kanskje.
Men et lite melkespann som lå på toppen – det kan jeg bruke!

Gammel trekasse.
Hva kan jeg bruke den til, mon tro?
Nei – den får også stå.


Gryte og kaffekanne?
Nei… Jeg har kjeler og kaffetrakter.
Men den kaffekjelen – den kan jeg kanskje sette i peisen på kjøkkene en gang…

Et gammelt vognhjul?
Kanskje det kan brukes til noe?
Forslag?

Dagens fangst ble kun som følger:


Et lite gammelt melkespann, som jeg satte en eføy oppe i.
Det har gravert inn navnet på min farmor.
Hun og de fem søstrene hennes fikk hvert sitt spann av sin far da de var småjenter…


Jeg satte et jordbær oppi – det ble riktig så sommerlig.


Så ble et stort melkespann plassert ved "vognmøblene".
Kanskje det blir noen blomster oppi der også…

Men… Hva hvar det egentlig jeg skulle hente? Det har jeg glemt!
Hmmm… Sikkert ikke noe viktig. :-))

Ha en deilig dag!

Klem fra Line ♥

6 kommentarer
    1. Fytterakker`n! Den som hadde noe slikt!! Guri så heldig du er som fortsatt har det melkespannet etter farmoren din:) Helt utrolig og vakkert at det er gravert. For en skatt! :))
      Ha en finfin onsdag Line. Her har jeg ligget rett ut med et eller annet som ligner skiveutglidning i ryggen og så vondt i hodet at det kjennes ut som en tikkende bombe på toppen av nakken her.
      Håper det er fikset til imorgen. Får kommandere gubben til litt massasje her tror jeg. Hihi.
      Klem, Line

    2. Tenk å ha et sånt skattekammer tilgjengelig, jammen er du heldig. Du finner nok mere spennende i de eskene ved neste runde, kan jeg tenke meg. Takk for at jeg fikk titte innom.

    3. Oj, skulle ønske jeg hadde et gammelt stabbur med masse rart i 🙂 Det jeg la mest merke til var den gamle trekassen/kista! Jeg likte formen på den, tror jeg ville tatt den med inn oim jeg var deg, pusse den og kanskje male den (men dra over med sandpapir så den ser litt slitt ut) om den ikke blir fin av pussingen. Melkespannet med din farmors navn er jo en skatt!! takk for at du tittet innom hos meg, katten er forresten mye bedre 🙂

    4. Der var mange flotte skatter.Har du plass kan jo trekassen stå i gangen med ullsokker og tovede tøffler i,kjerrehjulet kan du male og henge på stabursveggen.Tusen takk for titten.
      Ønsker deg en fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg