Gammel hagebok – Nye ideer

Skråninger i hagen vår, har vi mange av…

Og de skråningene ønsker vi  å gjøre noe fint ut av.
De vi allerede har – er det plantet i. Noen har også fått en trapp.

Men vi har blandt annet en skråning, som vi liksom ikke helt har funnet ut av – hvordan vi skal ha det.

Den strekker seg fra gressplenen og opp til terrassen.

Da jeg leste litt i den gammle hageboken – som dukket opp da det ble ryddet i huset etter min kjære bestemor – fikk jeg en strålende ide…

 Riktig tykk bok forresten… :-))

Den hadde mange flotte tegninger av både forslag til løsninger i hagen, og tegninger av blomster og planter…
Artig å lese i, selv om den er gammel – Det er det jo masse aktuelt selv i dag… :-))

Her er et bilde jeg virkelig falt for.
Ser for meg skråningen med skifertrapp, med steiner og planter ved siden av.
Trappen skal følge naturen opp mellom steiner og fjell…

Synes også disse trærne var flotte med steiner rundt…

Og for ikke å snakke om denne pergola`n.
Kunne vært hyggelig med et bord og noen stoler under denne.
Kanskje med Humle og Klematis som klatrer opp, og gjør det til en koselig
plass for ettermiddagskaffen…

Hva det blir – vet jeg ikke… Men gøy å titte i boka var det lell!

Ha en god kveld!

9 kommentarer
    1. Jeg er enig med de over at trappa kunne passe godt inn i skråningen. Kjekt at hagen går litt opp og ned og lever litt 🙂 Finner ikke så mye sånt i vår lille hage. Inspirerende tegninger!

    2. JA, den skifertrappa var kjempefin! Den kan jeg se for meg oppover den skråningen, det hadde blitt nydelig med planter/vintergrønne busker/små trær rundt : ) Den hadde passer perfekt inn i den skåningen, helt naturlig. Dere får det helt sikkert til om dere vil, så flinke som dere er. Jeg tror det går fint an å beholde bjørketrærne også om dere vil. For en fantastisk bok : ) Klem Line

    3. Takk for koselig kommentar hos meg, det varmer =) Det var inspirerende hagebilder fra den gamle boka!

    4. Tusen takk for gode ord inne hos meg, det setter jeg pris på:)
      Moro å treffe flere fra Fr.stad her inne:)
      Så flott dere har det! Morsom, gammel hagebok:)
      Ønsker deg en god helg:)
      Klem Lise

    5. Så lekkert! Den trappa var bare nydelig!
      For en nydelig gammel hagebok.
      Har hatt mur og bed rundt et stort tre, måtte passe på for det ble nokså tørt der pluss at det ble en del skygge pga det store treet.
      Ønsker deg en fin høsthelg :O)

    6. God morgen.
      Jeg håper du får en slik trapp for den var virkelig flott og vil føye seg naturlig inn i den delen av hagen din som du viser oss bilde av.Noe bør gå litt i ett med naturen og ikke bare tenke rette linjer og støpte trapper.
      Likte også murene rundt trærne,kanskje det var noe slikt eg skulle hatt rundt frukttrærne for å beskytte stammen mot plenklipperen:))
      Ønsker deg en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg