28 dager igjen til jul…

Det er nå 28 dager igjen til jul og statusen i Huset på landet er som følger:

  1. Ingen julerengjøring er påbegynt
  2. Ingen kaker er bakt
  3. Ingen julepynt er tatt frem
  4. Ingen adventstake er funnet frem
  5. Sølvtøyet og kobberet er ikke akkurat nypusset

Er dette mulig???

Siden i sommer, har jeg planlagt at jeg skulle være ferdig med julerengjøringa –  i god til før desember. Slik at jeg da bare skulle bruke desember til å bake, pynte, handle julegaver og kose meg med familien.
Hmmm… Tror visst ikke jeg er helt i rute her!

Jeg skjønner det ekstra godt når jeg leser andres fantastiske blogger, hvor de viser frem rene, pene og allerede julepyntede hus. “Sukk hjerte”  Jeg kan nesten lukte nybakte julekaker helt hit!
“Sukk, sukk”!

Men dere – Jeg har en mann som ser meg i øynenen og sier han elsker meg!     
Selv uten at jeg har gjort noen juleforberedelser :-)) “Smiiil”!
Han synes at julen starter på lille julaften. Da tar vi frem gløggen med noe godt i – og pynter juletre sammen med barna. Spiser god mat og bare koser oss!!!
Da blir jeg glad i hjerte mitt!!!

Jeg skal nok få vasket og pyntet litt fremover jeg også. Vi skal ha juleverksted med barna. Bake, skal vi gjøre. Så skal vi spise det vi baker i hele advendtstiden – siden det er da kakene er best!
Men jeg har innsett at det viktikste med julen er å ta vare på tiden og hverandre. Så får hus være hus – det er jo tross alt bare ting!

Uansett! Jeg gleder meg over å se dere andres fantasktiske og hyggelige juleforberedelser.
Og en ting er helt sikkert! Det blir nok jul i Huset på landet også!

Jeg ønsker dere alle en riktig god helg!


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg