Gratulerer med dagen – alle mammaer.

 I dag fikk jeg denne vakre historien på tekstmelding, av en god venninne.
Jeg synes den var så nydelig, at jeg vil dele den med alle mammaer i hele verden!

Det var en gang et barn som var redd for å bli født til jorden.
Et ukjent sted, hvor han ikke kjente noen.

Så han spurte Gud hvordan han skulle klare det,
han som var så liten og hjelpesløs.

Men Gud trøstet han og sa at jeg har mange engler,
og du skal også få din egen, som vil ta godt vare på deg og gi deg alt du trenger.

Men hvem skal jeg synge og le med, og hvem kan jeg føle meg trygg hos?
Jeg kjenner ikke de menneskene, og hva skal jeg gjøre når jeg vil prate med deg?

Gud så på gutten med all sin omsorg og sa:
Mitt kjære barn, din engel er det beste jeg kan gi deg.
Ingen andre på jorden vil beskytte deg, slik som henne.
Og når du vil prate med meg, vil hun lære deg å folde hendene og be til meg.

Din engel vil beskytte deg, og risikere sitt eget liv for deg.
Og alltid vil hun minne deg om meg, og at du en dag skal hit til meg igjen,
Og jeg er også med deg.

Da  barnet kunne høre menneskenes stemmer og forstod at han nærmet seg jorden,
hvisket han til Gud og sa: Jeg må vite navnet på min engel.

Men Gud sa at navnet ikke hadde noen betydning,

Du vil uansett kalle henne MAMMA.

Med dette ønsker jeg alle dere mammaer der ute, en god og hyggelig morsdag!

 

4 kommentarer
    1. Åh! Det var gode ord på en slik dag som denne det Line! Nydelig:)
      Du nevnte kjøkkeninnredningen.. jeg leste nettopp om noen som sendte sitt kjøkken hvert 10.år til en billakkerer for å få malt det om. Kanskje det er rimeligere?.. jeg tenkte ivertfall at det hørtes ikke dumt ut. Kjøkkenet så helt strøkent ut også. Tror det var i siste utave av Maison denne artikkelen.
      Jeg slikter litt med kjøkkenhette/vifte jeg da. Vet ikke om jeg vil ha hvit eller stål. Hvit gir et mer landlig uttrykk, mens stål et mer industriell/restaurant-look. Jeg skal ha en blandet stil på det i kjøkkenet, men jeg tror jeg må få alt annet på plass før jeg ser det klart inne i hodet mitt faktisk.
      Nå har vi kommet til en annen beslutning her også.. vi bygger ikke tilbygget i år:( dette fordi vi i utgangspunktet bestemte oss for å bygge på når vi er frigitt fra noe lån. Og disse lånene(billån) er vi ikke ferdige med før neste vår. Jaja.. jeg synes det er kjedelig..men uansett..jeg klarer å vente ett år til bare. Dessuten..bedre det enn med litt for å mye å betjene nå.
      Så vi gjør ferdig litt annet både inne og ute først. Altså i år. Helt ok det. Det blir godt å ikke ha èn list her og èn list der over langen også.. men at vi gjør oss heeelt ferdig med det som er påbegynt.
      Ha en fin morsdag fortsatt Line.
      Klemmer fra meg;)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg