Klargjøring for jentekveld

I dag er det den store rydde, vaske, pynte og bakedagen – for i morgen skal jeg ha jentekveld!
Eller symøte som slike jentekvelder ofte kalles…  Rart egentlig – med tanke på at vi aldri har sydd noen ting.
Men drikke kaffe, spise godt og skravle – det er vi til gjengjeld veldig bra på! :-))

For å få litt forandring på kjøkkenet, var jeg en liten tur innom stabburet på jakt etter noe…
Jeg liker å gå på skattejakt der, men denne gangen visste jeg hva jeg skulle hente…

For noe kom jeg over sist jeg var på jakt… Noe jeg hadde til pynt på kjøkkenet for mange år siden, og nå er tiden inne for å hente den inn igjen… 

Denne bryggerikassen sto der stakkarslig og nedstøvet, full av gamle flasker.

Nå er den tatt i hus, vasket og blitt riktig så fin igjen.
 
Et par flasker fikk også være med inn i varmen.
Den ene rommer nå matolje – mens den andre står å venter på at jeg skal lage balsamicoeddik.

Flaskene skal også få hver sin merkelapp rundt halsen, men de har jeg dessverre ikke fått tid til å lage enda.

Jeg synes det ble ganske dekorativt, imotsetning til mannen i huset, som ikke kan forstå hvorfor jeg drasser inn den gamle “dritten”…
Hans motto er: Jo mindre “driit” på benker – jo enklere er det å å holde rent!
Det er vel en viss sannhet i det, men det er jo hyggelig å pynte litt også da. :-))

Så vil jeg ønsker deg en fin-fin kveld før jeg fortsetter med alt det jeg håper på å rekke, innen kvelden er omme.

På gjensyn :-))

7 kommentarer
    1. Å, så flott kasse! Hehe, tror nok vi damer både er litt mer glad i og opptatt av “ting med sjel” enn generelt menn er! 😉
      Kos deg med jentekvelden! 🙂

    2. hehe, man kan kalle det hva man vil – men hyggelig er det!!
      Flott kasse du har fått deg og, misunnelig;) Ha en fin kveld!

    3. Syns den er kjempefin, sånne skatter bør få stå fremme! Er på jakt etter en sånn for å ha på kjokkenet på hytta, skal jakte litt på nettet. Kos deg med symøte uten sytøy imorgen! 🙂

    4. så fin kasse 🙂
      kos deg med jentekveld i morgen 🙂 trur eg må ha en igjen hos meg snart, er jo så trivelig å samlest med sine gode venniner 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg