Kurver med blomster

Min mann var her om dagen på en liten svipptur, og kom hjem med disse to i “glad i deg pressang” som han kaller det…


Da tok det ikke lang tid,før også jeg farte avsted på en aldri så liten “svipptur” – til planteskolen…
For kurvene kunne vel ikke være tomme, kunne de vel?

Det blir kanskje litt feil å si “svipptur” til planteskolen… For når jeg først kommer dit, har jeg en lei tendens til å bli der en stund! Og det er derfor hagen vår har vært full av spontankjøp. For det er jo sååå mye fint, og veldig vanskelig å ikke kjøpe litt ekstra.

Denne gangen gikk det bra, og jeg handlet kun det jeg skulle… :-))

Rosa, er fargen jeg har valgt til kurvene.
Hva jeg har kjøpt, ja det aner jeg ikke. Det står ikke navn på noen av plantene, og damene på planteskolen var så travle denne dagen, at jeg ikke ville bry dem med ekstra spørsmål. Dumt – men  kanskje noen av dere vet hva jeg har kjøpt?

Denne har jeg satt to av i hver kurv.

Denne blir vistnok ganske stor, så jeg har kun en av den i kurven.

Og slik ble resultatet:

Satt en på hver side av åpningen.
Siden vi har kurvmøblene rett bortenfor, er det meningen å få en større helhet på verandan.

Det blir vanskelig å ta bilde av, på grunn av vinklingen.

Men slik ser møblene ut:

Kurvene står da til ut til høyere og litt til siden.

I dag har vi blandt annet vært sysselsatt  med å dra ut 9 tonn med grus, så jeg kan vel kanskje si at jeg godt kjenner at jeg har en kropp. Nå gleder den seg veldig til å hvile noen timer, før den gleder seg til å ta et røsk ute i morgen også.

Ha en fortsatt fin kveld!



7 kommentarer
    1. Kjempefine krukker,den største tror jeg heter pyntekorg. Veldig fint med rosa i disse krukkene.Her på Nordmøre er det endelig blitt plantevær,så det skal jeg kose meg med når jeg har hatt runden på alle disse koselige bloggene. Ha en fin søndag!

    2. Du verden så fint det ble da,kurvene passet veldig fint sammen med møblene! Jeg har heller ikke fullt så peil på alle typer blomster, men har vært borti den ene du hadde kjøpt. Supersøtt ble det i kurvene dine 😉 Ha en deilig og kanskje avslappende søndag…?

    3. Dette ble kjempeflott,snill mann du har:))hvet ikke navnet på dine sommerblomster men uansett,nydelige var dei.
      9tonn grus kjennes på kroppen ,hvar det ikke muligt å bruke traktoren da?jeg har bestilt 9 tonn singel men det hvet ikke min mann:))skal ha det nedenfor den nye solide muren vi skal sette opp,men vi skal bruke traktor :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg