Etter den søte kløe…

 

… kommer den sure svie!

Dette er et ordtak som min far alltid har sagt, når jeg har gjort noe morsomt som jeg må “betale” for etterpå.
Nå har jeg hatt tre uker med deilige late feriedager. Jeg har ikke gjort et arbeidslag!
Og det skulle vel vært rart om jeg ikke ble “straffet” for det etterpå!

Vi har vært på hytta og tilbrakt dagene på brygga og på nydelige båtturer.

Vi har vært superheldige med været,
Solen har gjort oss passe solbrent. Og det har vært vindstille i over to av ukene.
Jeg har solt meg og nydt deilig mat og drikke hver eneste dag!

Så når man da kommer hjem… Uff! Da har ugresset grodd så jeg nesten ikke kjente meg igjen!
Blomstene var puslete i mangel på vann og fjerning av avblomstrede blomster..
Et trist syn.

For ikke å snakke om badevekten! Den har jeg bevisst ungått!

Så det var bare å komme seg i arbeidstøy, manne seg opp – og strarte opp gressklipperene, og sette i gang!

Etter det – var det å luke ugress. For jammen, vokser det opp ugress overalt! Og som det har vokst!

I øs pøs regnvær, har dagen i dag, vært tilbrakt i regntøy, ute blandt kveke og andre ulumske plantevekster!
Og ble jeg ferdig? Næ…

Så her er det bare å stå på videre!

Prosjekt “støttemur” har også stagnert. Hmmm… Jammen har vi lagt på latsiden en stund.

Men, nå er det slutt på late dager. Ihvertfall til mandag.
I helgen kommer SLADE til Gressvik, og vi skal på konsert! Kult… :-))

Bloggelysten har også kommet tilbake! Så nå blir det nok litt mer aktivitet her inne!

Jeg ønsker deg en en fortsatt fin fredagskveld, og en riktig god helg!



 

3 kommentarer
    1. Velkommen tilbake:))det er godt med sommer og late dager men hverdagen innhenter en igjen sånn er livet:))
      Jeg er så glad for den nye muren min kjære har laget til meg,den er garantert ugressfri:))
      Det blir koselig å følge deg igjen,du har vært savnet

    2. Høres deilig ut med late dager på hytta med sol og varme:) Nesten litt godt å få rydda opp igjen i hage og bed når man har vært lenge borte..selv om det er en stor jobb. Ha en flott helg:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg