Høstnytt til stuen.

Det er alltid gøy med litt nytt, ikke sant?

Siden jeg sjelden er i byen, blir det ikke så ofte. 
Dermed blir gullsmed/gavebutikken på Gressvik, som ligger ved postkontoret, ofte besøkt.

Sist jeg var der,kjøpte jeg dette grå fatet, lys, en kronelysestake, og en liten blomst.
Dukene under – en lilla og en beige, ble også med.

Jeg har lenge ønsket meg en slik kronelysestake, og nå har den kommet i hus!

En liten grønnplante i ny potte, kjøpte jeg i Kreative blomster.

Jeg kjøpte også noen grønne strå, som jeg snurret og la ned i “Finn Schøll-vasen” jeg kjøpte i sommer.
Så måtte en av mine orkideer ofre et par blomster, som nå flyter på vannet.

En annen vri – men enkelt og vakkert.

Så kjøpte jeg en ny lyng og potte til den. Tror jammen jeg liker lilla-farge jeg…
Tidligere har jeg hatt orange som høstfarge i huset, men i år skal jeg prøve jeg meg på lilla.

Det er kanskje litt rart, men jeg blir glad når jeg går inn i stuen. Litt nytt gjør godt.

Men jeg tror nok kanskje jeg skulle vært flinkere til å bytte på pynt jeg allerede har. For her i huset har ting på en måte sin faste plass, og det er der de skal stå… Hmmm… Merkelig…

Du da? Er du flink til å variere på plassen til pynt du allerede har?

Ønsker deg en fin-fin torsdag.





7 kommentarer
    1. fruensvilje: Tusen takk for det, vennen. Jeg har ikke kommet meg “helt inn” enda jeg heller. Men vi hadde noen dager med regn, og da fikk jeg litt lyst til å pynte litt. Vi tente til og med i peisen!
      Det er ikke dårlig du, med en hånd til disposisjon. Flink du. Håper det går bedre nå. Har vært dårlig på blogglesing den siste tiden, så jeg er ikke helt oppdatert! Men når høstregnet setter inn, da blir det nok bedre tid til det…
      Ha en fin dag videre!
      Klem fra Line

    2. Sissel:Hei Sissel! Tusen takk for hyggelig hilsen! :-))Det er såå koselig!!!
      Og det er ikke bare meg som har faste plasser på ting da, skjønner jeg. Måtte smile da jeg leste om jentene dine og advent. Morsomt!
      Ha en fin-fin dag videre.
      God klem fra Line

    3. Så mye fint du har kjøpt deg.Sånn er det hos meg også,ting får faste plasser og blir der.Lilla har vært min sommer farge i år.Så mye lilla på kjøkkenet at jentene lurte på om det var advent(he-he)Ha en fortsatt fin torsdag,du har en super blogg. Sissel.

    4. Det var nydelige gjennstander du har fått deg:))mine ting har som oftast fast plass i stua.Har ikke viet den så mye oppmerksomhet nå,her er det hagen som har stått i fokus:)uansett med en hånd ute av drift greier jeg ikke ta meg til med noe

    5. Så fint alt var! Lilla er fin høstfarge og den er også veldig aktuell som interiørfarge i høst. Jeg er ikke flink til å la pyntetingene bytte plass. Kjøper jeg et par lysestaker til den skjenken, blir de stående der. Prøver noen ganger å flytte det litt rundt, men blir aldri fornøyd og det settes tilbake igjen. Merkelig dette.. Ønsker deg en super dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg