Støttemuren tar form…

Nå er jeg her igjen!
Ikke dårlig av en så lite aktiv blogger, å komme med to innlegg på tre dager :-))

Som dere kanskje husker så ble min selvlagde steingard og planter av ymse slag og i alle regnbuens farger, fjernet. Og nå kan jeg jo vise hvordan muren tar form…

Det har vært mange tunge løft og blanding av store mengder sement, og omsider er nå muren snart ferdig.
I hvertfall halvparten…

Det som gjenstår er støpen under de fire siste stenene, og forankring til fjell i enden.
Og fuging av de siste stenene da, så klart… :-))

Men dette er bare halvparten av muren, for vi skal også lage tilsvarende på andre siden av trappa.
(som fremdeles ikke har blitt ny… For den har nå blitt nedprioritert til etter muren er ferdig)

Jord og plantingen i bedet bak muren, blir det ikke før til våren.

Jeg skal derfor i vinter, lete i forskjellig blader og på nett, etter planter i forskjellig høyder og fargekombinasjoner. Dermed håper jeg det vil det bli et frodig og flott bed i forskjellig nivåer. 
Jeg tror jeg vil ha i fargene rosa, lilla, hvitt og lyseblått…

Og kanskje jeg skal tegne en liten skisse?

Phø! Skisse? Det blir det sikkert aldri noe av, kjenner jeg meg rett. Får aldri surret meg til det…
Det ender vel med en tur til planteskolen, hvor gartneren må sette det sammen for meg.

Men jeg skal prøve å lage en plan, så tips og ideer mottas med STOR takk!

5 kommentarer
    1. Tone:Hei Tone!
      Takk for hyggelig hilsen. Er helt enig med deg om at en plan hadde vært fint å hatt. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal lage den… Men skal prøve. Og lavendel er helt nydelig! Takk for tipset!
      Klem fra Line

    2. Hei Line. Den nye muren blir jo bare kjempefin! Kan kanskje være lurt å lage seg en liten plan over hvordan man vil at bedet skal bli seende ut? Jeg er veldig svak for lavendel jeg da…… Synes det er en fantastisk lillafarge!

    3. det blir flott utenfor huset no,dere er fornuftige når det venter til våren så får dere god tid tl å tenke og planlegge:))ja med tanke på beplantingen altso:))flott mur,dere har vært flinke

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg