Et brev fra “Jegerdatteren”

 

Hei alle sammen! 

Nå skal dere høre… 
Fredag kveld dumpet det inn en mail fra eldstejenta…
Denne bare må jeg gjengi her (med hennes tillatelse selvsagt!).

Først vil jeg si at det er ikke helt lett å bli klok på alt hun finner på! Og det hun har gjort nå – hadde jeg ALDRI trodd hun skulle… (med tanke på at søndagsturen i skogen, ofte endte med bål i hagen UTEN å gå tur først).

For de som ikke vet det, er hun jo en av “by-damene” i bussen i TV-Norges program Gøy på landet, som går på tv om dagen. Så vi snakker om en hvis form for “by-jente” her.

Her er brevet:
(Navnet på gutten er foreløpig hemmelig, derfor kaller jeg ham “bonden”)

Ja, nå er dere spente tenker jeg? Har Tonje sjarmert hele bygda, og lagt seg nedpå for å hvile litt på elgjakt? Vi får se.

Klokka 07.00 ringte klokka. “Bonden” var blid, jeg var ikke helt fornøyd med situasjonen. Jeg fant et blad om jakt og fiske på soverommet og leste “13 tips for god postjakt”. Da følte jeg at jeg var klar. Så jeg sto opp 07.20. Så sminket jeg meg og kledde på meg og fikk ostesmørbrød til frokost. Klokka 08.00 skulle vi møte de andre og klokka 08.10 dro vi hjemmefra. Det er godt å føle seg hjemme!! (Det hun egentlig mener her, er at vi alltid kommer for sent, og det på grunn av meg… derfor følte hun seg hjemme…)

Vi møtte de andre folka, ordføreren hilste og syntes det var fint at jeg var back in town. Så satt jeg meg bak på en 4-hjuler og ble kjørt langt opp i skogen. Mens vi kjørte så vi to dyr (elg, men det høres så proft ut å bare si dyr), så “bonden” hoppet ut av hengeren i villeste Indiana Jones-stil, men cowboyhatt og det hele. Men det var ikke god nok sikt.  Så gikk vi langt over en myr, og i noe skog så var vi tydeligvis fremme. Jeg syntes ikke det så ut som noe sted å være fremme, men det stedet het post. Så da satt vi der. Jeg fikk brus og sjokolade.

Plutselig når vi satt der så sier “bonden” “se der, film!!” Så jeg fant frem telefonen, så kom det en elgemamma og en elgebebi, eller ku og kalv som jeg skal kalle det for nå av. 
Vi satt der en stund og så kom jagerne, og da var vi visst ferdig. Så gikk vi ned til en åpen plass og brant bål. Jeg fikk pølse, brus, sjokolade og annanas, så cateringen er det ingenting å si på. Selv om det skal sies at ingen hadde promille når dagen var over.

Etter pausen så gikk vi ut igjen. Da måtte visst vi være jagere. Så da gikk jeg opp og ned og over en myr og opp og ned igjen. Så ble jeg sliten, men da var vi “fremme” igjen. Men det så fremdeles ikke ut som noe fremme spør du meg, vi var jo midt i svarteste skauen!!!

Men så gikk vi ned langs en elv, så kom vi til en traktorvei og da ble “bonden” glad, så da ble jeg glad også. Så var det mer pause. mer sjokolade og brus.

Så satt vi på enda en post, men det var ikke så lenge. Ikke så mye spennende å fortelle derfra. Jeg spikka en tannpirker til “bonden” og satt bak på en bil.

Alt i alt var det hyggelig, og når vi var ferdig så vi to rådyr på jordet til “han andre” ungkaren i Gøy på landet. I morgen klokken 08.00 er jeg klar igjen! Og da er det fler jagere, så vi tror at vi får noe i morgen har jeg fått beskjed om.

Jeg hadde tenkt til å sende en film, men jeg er på landet og da går det ikke så fort å laste opp. så jeg sender den i morgen tidlig eller noe jeg.. det kan jo hende dere ikke ser mailen før lørdag også, så da har dere kanskje fått den alt.

For de som har lyst kan de lese om Tonjes Jaktvettregler, hennes egen blogg. :-)) Morsom lesing!

Ønsker dere alle en flott uke!

 

 

4 kommentarer
    1. Titta litt på topplistene, og ser at du ligger på topplista for Fredrikstad 🙂 Du er blant de 100 øverste, så bra jobba! 🙂 Kreds

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg