Grønne kranser og hjerter

Puff! Borte… Hva er borte?
Min energi vel! Og du skulle vel ikke tilfeldigvis ha sett den?

Nå har det gått en hel uke siden jeg tok frem symaskinen for å sy ny gardin til gangen… Jeg har nå sett at symaskinen står å skuler på meg  og antagelig tenker “Hvorfor vekke meg fra dvale når jeg bare skal stå ved siden av kjøkkenbordet? Da hadde jeg det mye bedre der jeg sto i kottet omgitt av gamle klær og andre bortgjemte gjenstander…”

Men, men. Slik går nu dagan… Jeg har ikke sydd i dag heller…

Egentlig skjønner dere… Så har jeg så masse annet jeg egentlig har lyst til. Jeg har for eksempel lyst til å lage “grønne hjerter”! Det er jo så fint. De kan henge på dører, i rammer, i vinduer eller der det er en ledig plass… For å vise hva jeg mener har jeg googlet “grønne kransehjerter” og her er et utvalg av noe av det jeg sån ca ser for meg.
(Gjør oppmerksom på at alle bildene lå på Googel)

Dette for eksempel, et vakkert hjerte som hører til bloggen frurosashjem.blogspot.com:

Eller disse som er fra Anetteshus.com:

Dette kommer fra bloggen randislillehobbyverden.blogspot.com:

Her er en krans fra vakkerthjem.no:

Denne fra landstil.com:

Er de ikke flotte!!!
Jeg har såå lyst til å lage slike… Men jeg har aldri gjort det før, og jeg vet ikke hvordan eller med hva de skal lages!

Så nå lurer jeg på hva disse er “kledd” med?
Er det noen av dere som har laget slike eller som vet hvordan det skal gjøres?

FORTELL!!!  :-))

7 kommentarer
    1. Det er veldig fint med kranser… Personlig har jeg kjøpt meg en bok i dag til 49,- (sjekk bloggen min for info om den) som forteller på en grei måte hvordan man kan lage forskjellige typer kranser og dekorasjoner… 😀 Kjempe fin bok. Og det er ikke så vanskelig som det er dekorativt 😀

    2. Mine.. både hjerter og ringer er uekte, men ser helt ekte ut. Like disse, og jeg tror kanskje jeg hadde kjøpt dem jeg. For de er veldig rimelige altså.
      Men dersom du skulle finne på å lage.. så tror jeg det skal være eucalyptus-greiner??
      God helg

    3. Anonym: Hei Helene!
      Takk for en hyggelig hilsen. Det er så koselig. Har fått anbefaling om å lage kranser av kunstig blader, for friske kvister mister så ett bladene sine.
      Skal forske litt… :-))
      Ønsker deg samtidig en god helg!
      Klem fra Line

    4. Nydelige bilder du viser! Jeg tror de fleste kransene her er kledd med buksbom, hvis jeg ikke tar helt feil.. Jeg har ikke prøvd å lage slike kranser selv, men kunne godt tenke meg å prøve:o)
      Jeg fant bloggen din på bloggtoppen, og gleder meg til å følge deg videre!..Lekkert hus dere har:o)
      Heleneklem

    5. Her var det mange flotte kranser.Jeg kan ikke si hvilket løv som er brukt,men hva med tyttebærlyng?
      Ta en streng og lag ring eller hjerte,tvinn så på selvklebende grøndt bånd,så er det bare å dandere lyngen med tynn blomsterstreng.
      Vil du ha en fyldigere krans surrer du halm/høy rundt strengen og kler den med litt bred bånd,så er det bare å vikle fast lyngen til slutt:))
      Dette klarer du,lykke til

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg